1

Onderwerp: rotzooitje... Grrr...

Hoi,,
Ik heb ook weer een probleem hoor. Ik had zin om een cake te bakken, dus moest ik even een nieuwe vorm hebben :P Ik bij de blokker kijken of er misschien halve bolvormen waren, maar vond alleen een mixbowl die wel in de oven, magnetron etc. kan. Dus die heb ik maar meegenomen. Ik had kant en klare cakemix waar alleen nog boter en eieren in hoefden. Ik alles netjes mixen enzo, en in de vorm, k had ook nog een gewone ronde vorm gevuld, had 2 pakken. Na een uur ingeprikt in de ronde, die was gaar... Toen was ik zo stom om beide er uit te halen en omgekeerd koud te laten worden. De cake liet trouwens heel makkelijk los.. Ik voelen aan de bovenkant die toen de onderkant was,, leek wel alsof er een ondergronds meer zat. Prik ik er eens goed in, blijkt ie nog helemaal niet gaar te zijn... Ik heb hem nu weer in de oven staan, maar is dat wel zo'n goed idee? Of ligt het aan de bolvorm dat het gewoon niet gaar wordt?

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Marianne

Groetjes Marianne
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and... having fun!

2

Re: rotzooitje... Grrr...

Hoe groot was de vorm? Het kan natuurlijk zo zijn dat de bolvorm langer moest. Ik heb het ook wel eens gehad dat iets niet gaar bleek uiteindelijk, die heb ik er ook weer even ingemikt (ben best makkelijk hoor, haha), ging prima.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

ik heb hem niet gemeten, maar daar zat ik ook aan te denken. Hij is wel behoorlijk diep. Ik zie wel hoe die eruit komt, :D

Groetjes Marianne
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and... having fun!

4

HA! Je hebt de beruchte Blokkerbol gekocht, en meteen het beruchte Blokkerbol-probleem getroffen: cake en biscuit worden er vaak niet goed gaar in. Ik hem m zelf niet, dus weet er niet het fijne van. Maar er is heel wat geschreven over dit onderwerp. Zoek maar eens op 'Blokkerbol'. Volgens mij komt het neer op langer bakken en een voorwerp dat de warmte geleidt op de bodem zetten (zoals een bloemennagel)

Groeten, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Wil ook nog een bolvorm hebben,maar dus liever geen blokkerbol als ik het allemaal lees,dan maar in de shop kijken,succes met je vorm,hoop dat hij er toch gaar uitkomt!

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

6

Welnee, die blokkerbol doet het prima, als je er inderdaad maar een bloemnagel onderin zet. En je temp. op laten lopen. En hij moet inderdaad langer dan een "platte" omdat het gewoon veel meer/dikker beslag is. Bij mij istie nog nooit mislukt!

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7 Laatst bewerkt door 0marianne0 (02-04-2008 15:05)

hoi,,
k had gisteren geen tijd meer om achter de pc te gaan, maar hij is toch gelukt hoor! k Heb hem er gewoon nog een poos in laten zitten, en even "geprikt" om te kijken of tie al gaar was. Nu was zelfs de onderkant, die in de bol zit zegmaar, ook bruin :P trouwens, het is niet die beruchte blokkerbol, want deze is van glas... Een soort saladekom. Maar het is geen miskoop, het moet er gewoon wat langer in.

Groetjes Marianne

8

Oh, dat valt mee! Ik dacht dat er zoiets als dit zou gaan komen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PRZYCNFE.jpg
:lol: :lol: :lol:

9

uhh misschien een domme vraag maar wat is een bloemennagel?

kijk ook op www.mijnalbum.nl/Album=784KJKH8
groetjes van miranda.

10

Marijke wat ben ik blij met je foto
Ik dacht dat ik een oen was
ooit al een totaal verbrandde
meerdere malen dit effect

maar nu ik jouw produkt zie
ben ik blij dat het ook een ander gebeurt :)

cateren is ook gebakjes maken :)

11

Ikkie schreef:

Marijke wat ben ik blij met je foto
Ik dacht dat ik een oen was
ooit al een totaal verbrandde
meerdere malen dit effect

maar nu ik jouw produkt zie
ben ik blij dat het ook een ander gebeurt :)

Haha! :lol: Ja, en ik maar denken dat er n

12

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=232

Het geleidt warmte goed, en daarom stoppen sommigen het in de vorm waarin ze een cake gaan bakken.

Groetjes Marianne

13

ieuw Marijke!! Haha, ik zie het zo voor me (die doek) net beginnen met opruimen en dan toch maar eerst een foto :lol:

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.