Heb dit topic vanaf het begin gevolgd, en vreselijk getwijfeld of ik ga reageren,
maar ik ga het doen!!
Waarom zou je op al die poedertjes en syntetische kleurstoffen gaan letten,
als in AL JE ETEN DIE ROMMEL ZIT???
Wat wil je dan gaan eten??
Kijk maar naar brood...bij Lidle zetten ze alle ingredienten die gebruikt worden op het etiket...wat doet lupine in brood? wat doet broodverbeteraar erin?
allemaal familie van de peulvruchten, dus mijn dochter kan nog niet eens gewoon, standaard brood eten..en dat teld ook voor broodjes, krentebollen, stokbrood e.d...
Ik moet etiketten 'lezen' zoals ze dat in de allergiewereld noemen, voor mijn kinderen met allergie, en je wordt er echt niet vrolijk van, wat er allemaal inzit.
Maar vaak en gewoon bijna altijd is er GEEN ALTERNATIEF!!
En dat is erg genoeg...ze stoppen overal 'rommel' in,
dus zie ik de fout er niet van in, als je voor een verjaardag een keer een taart maakt met 'foute' produkten..die krijg je dan misschien veel binnen, maar kijk eens naar een gewone dag, dan eet je nog 'rommel' hoor!
Denk eens aan aspartaam...nauwelijks in het nieuws, maar het is zelfs slecht voor ongeboren kinderen..ga er maar aanstaan, lees maar een keer etiketten, je schrikt er echt van!! In sappen, boter, biogarde e.d...het zit overal in..
Kleurstof zit overal in: snoep, koek, frisdrank, sappen, zelfs in vleeswaren,
Maar ik denk zo: verbeter de wereld, begin bij jezelf..!
Want als je zo over poedertjes e.d denkt, denk ik niet dat je taarten moet gaan decoreren!
Genoeg hierover, denk dat iedereen bij zijn eigen idee/mening/feit moet blijven,
en moet doen wat hij/zij zelf het beste vind!
Naära, verschilt het zelf mix samen stellen veel in prijs?
bv voor een 24 cm rond kapsel, want ik wil het ook eens gaan proberen,
gebruik nu de mix omdat ik er zeker van wil zijn dat het lukt,
maar als jij je onkosten ervan wil doorgeven, wil ik het ook een keertje zelf gaan proberen!
En Swinta, je hebt helemaal gelijk...de vis uit de zee is inderdaad echt niet gezond..denk maar aan de vele troep die in het water rondzwerft, en de stookolie die de boten produceren, daarom kweken wij vis! Dat heeft de toekomst en is echt gezond! Dus kies in de winkel voor gekweekte vis!