Onderwerp: To mix or not to mix ?
Sinds enkele maanden heb ik ook de bakmicrobe te pakken. Een biscuit bakken lukt al vrij aardig. Vorige week ontdekte ik per toeval deze site en kijk al uit om dingen te gaan uitproberen. Wat me wel opviel was dat hier nogal veel gebruik gemaakt wordt van 'poedertjes' voor biscuit en boterroom. Dat verwondert mij omdat je zou verwachten dat de meeste mensen kiezen voor eerlijke, natuurlijke ingredïenten. Ik ben er mij van bewust dat de meeste bakkers tegenwoordig gebruik maken van allerhande poedertjes om tijd uit te sparen en /of omdat het makkelijker werken is, maar moeten we daar eigenlijk niet tegen in gaan? Ik weet ook wel dat een chocolademousse uit het zakje nooit zal mislukken, terwijl de zelfgemaakte al eens durft te schiften, maar als die wel lukt is de voldoening des te groter. En zelf al is de smaak dezelfde, weet je eigenlijk wel wat je eet als je kiest voor de mix versie? Een ding weet ik zeker, in een sterrenrestaurant zal men nooit kiezen voor de 'makkelijke' manier. Ik zou dus graag weten waarom jullie WEL of NIET kiezen voor de poedertjes.