1

Onderwerp: siliconen bolvorm

Hallo

Ik heb een siliconen vorm voor bolletjes van 7 cm. Nu heb ik hem geprobeerd maar de bolletjes werden niet goed gaar en waren ook niet mooi rond.  Ze waren veel kleiner dan de vorm geworden. Ik heb het recept gebruikt voor cupcakes van Nigella en ze ongeveer 20 minuten gebakken.
Iemand een idee wat er mis is gegaan? De bovenkant zag er wel goed uit.
Ik heb dondedag workshop bij Lonneke en dan heb ik ze nodig.

Groeten Nicole

Groeten van Nicole

2

Re: siliconen bolvorm

Hoi

Helaas heeft nog niemand mij antwoord kunnen geven. Ik heb gisteren nog een poging gewaagd, cakejes nu wel gaar maar ze komen nog niet goed los. Blijven allemaal stukken aan de vorm zitten. Worden zo geen bolletjes maar maankraters.

Ik dacht altijd dat je siliconen vormen niet hoeft in te vetten. Is het soms toch beter van wel? Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten Nicole

Groeten van Nicole

3

Ik gebruik bij alle soorten vormen steeds bakspray. Dat gaat heel goed.

4

ja ook hier de bakspray van dr oetker

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

ik vet siliconen vormen altijd een beetje in met een beetje boter....

6

Ik gebruik er de lege wikkels van de Blue Band voor,
kan je ze makkelijk mee invetten!
Of een beetje vloeibare boter met een kwastje..gaat ook goed!

Je moet je niet vast zetten op die 20 minuten,
maar gewoon iedere keer erin prikken met bv een sat

7

Hoi Nicole,

Als de cakejes kleiner dan de vorm waren heb je ze misschien niet vol genoeg gedaan?

Ik vet de vormen ook altijd even in hoor, gewoon met crisco. Dat vind ik zelf het beste werken. Maar houd je gewoon aan je invetmethode zoals die ook voor andere bakblikken werkt. Na een paar keer gebruiken lossen ze ook beter dan de eerste keer (ik denk omdat ze dan toch een beetje vettig blijven).

Je kunt de bolletjes ook nog maken van biscuit. Dat rijst meestal wel mooier vol vind ik. Als het beslag er dan in zit verdeel ik het beslag nog wel een beetje. Zeg maar zodat de randen bedekt zijn met beslag en in het midden een kuiltje zit. Voor donderdag moet ik ook nog bakken voor een aantal andere cursisten, dan zal ik wat foto's voor je maken zodat je mijn methode kunt zien.

Tot donderdag!

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes