1

Onderwerp: Taart+cupcakejes voor klasgenoot

Afgelopen woensdag zei een meisje uit mijn klas tegen mij dat ze mijn taarten had bewonderd en ze er super uit vond zien. Of ik misschien voor vrijdag voor haar verjaardag wat wilde maken. Ik mocht vooral niet gaan stressen van haar vanwege de korte tijd! Dus dat had ik ook maar beloofd. Ik had toevallig ook nog cupcakejes staan, dus maar meteen gevraagd of ze die er toevallig ook bij wilde. Dat was goed. Ook het kapsel had ik gelukkig nog staan, dat scheelt een boel werk!

Donderdag na school meteen alle ingredienten gehaald, vullingen gemaakt ondertussen nog gekookt. Ook nog even snel gevuld, had alleen nog geen botercreme! Probleem! Hopend dat mijn vulling er niet tussen uit zou lopen want 's avonds had ik van school een bijeenkomst omdat ik we een week naar Rome gaan. Had haar meteen de vulling laten proeven, ze was helemaal verkocht. Rond half 10 thuis, snel botercreme gemaakt, afgesmeerd. Ze wilde graag met chocolade, aangezien ze geen marsepein luste (wat later dus wel bleek te zijn). Nouja heb ik het in ieder geval een keer geprobeerd. Wat een kunst zeg... volgens mij hoor je niet met botercreme af te smeren, want dit werd een beetje vermengd met de ganache. Of misschien had ik de taart even moeten laten opstijven in de koelkast. Maar uit tijdgebrek kon dit niet. Nou rond half 12 was ik dan EINDELIJK klaar met de ganache (werd tijd zeg!) Maar ik wilde hem echt af hebben, dus ook nog maar versierd. Om half 2 lag ik in mijn bedje..

's Ochtend weer om half 8 uit de veren, om nog extra cupcakejes te bakken. Had nogal veel vulling voor op de cupcakejes, dus gevraagd of ze misschien extra cupcakjes wilde. Dat was ook geen probleem. Maar ja die had ik dus nog niet! Ook een grote gemaakt die ik dan mee naar school zou nemen. Met een foto van de taart. Helaas geen foto gemaakt van de cupcake met chocobotercreme een roos + vlinder.

In twee tussenuren de cakejes bespoten en versierd. Snel nog even naar school en daarna alle rotzooi opgeruimd. Dit is het resultaat:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UGB73PY3.jpg

Ze was er zelf heel enthousiast over en vond de taart en de cupcakejes echt heerlijk. Nu vroeg ik me zelf toch af hoe de taart smaakte, nog nooit geproefd ganache. Toch voor mezelf maar een keertje proberen :D

Wel even een vraag. Op de 2 linker rijen zit banketbakkersroom wat ik vermengd heb met slagroom -> zwitserse room dus. Maar deze had ik mooi versierd met een vlinder van glazuur. Maar 's middags was deze gewoon helemaal weg gesmolten. Ook was zaterdag van de versieringen van de linkerrij niets meer over. Hoe kan dit? Kun je dit gewoon niet versieren met marsepein en glazuur??

2

Re: Taart+cupcakejes voor klasgenoot

Wat een verhaal zeg. Maar het ziet er goed uit. Op je vraag kan ik geen antwoord geven want ik heb daar geen ervaring mee.

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

3

Mooi hoor, en zo lekker hoog

Veel taart plezier

4

heel mooi en de kleuren zijn ook top,de bijpassende cc erbij zijn ook helemaal geweldig en maken het helemaal af.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

5

Wat een werk zeg!!! Leuk al die cupcakes en mooi hoog je taart en ik vind je vlinder errug mooi!!!

Wat ik ook errug mooi vind is de manier waarop je de foto presenteerd....Ik ben heel erg nieuwsgierig hoe je dat doet????

Als je bedoelt dat je zwitserse room op de cupcakes had en daarop de vlinder en marsepein dan klopt het dat het gaat smelten, er zit erg veel vocht in vandaar
Op botercreme gaat het wel en een vlinder op marsepein natuurlijk ook!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

6

Wat kun je daar wel op doen? Of kun je die uberhaupt niet versieren?

De foto heb ik in photoshop zo bij elkaar gezet. Erg leuk om te doen, voordat je het weet ben je daar ook weer uren aan het frotten ;) Maar nu heb ik een vast 'bestandje' waar ik telkens mijn nieuwe foto's inzet.

Hoop dat dat antwoord geeft op je vraag!

Sorry voor mijn lange verhalen altijd.. kan het gewoon niet kort houden ;)

7

Haha wat een verhaal! :)
Hij is wel leuk geworden! Mooie vlinder.

8

De vlinder is uitzonderlijk goed gelukt.. dat was dan ook een van de enige. De meeste breken telkens als ik ze oppak. Hoe kan dit?

9

wat een heel verhaaal :)
leuk gedaan zeg :)

lief dat je dat op zo'n short notice voor haar wilde maken :)

10

Ziet er leuk uit

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

11

evamaria schreef:

Ik ben nog maar 1,5 maand bezig en probeer zo ook meer 'klanten' te trekken en een beetje bekend te maken dat ik taarten maak. Ze heeft ook meerdere keren gevraagd of het echt nog wel kon en als het niet kon was het ook niet erg. Maar ik vond het zo speciaal dat een klasgenoot het aan mij vroeg. En nu komen er ook steeds meer naar mij toe met vragen hoeveel het dan kost enz enz..
dus nu toch maar een echte prijzenlijst gemaakt in de meivakantie misschien een begin voor een eventuele site..

naast mijn studie is deze hobby niet echt ideaal, vwo 5 zit ik nu.. maar ik kan het gewoon niet laten staan! De tijd vliegt wanneer je bezig bent.. lekker frutselen en daarna heerlijk trots zijn op het resultaat :) Het leukste vind ik om andere mensen er dan ook nog blij mee te kunnen maken ook!

12

Diede schreef:
evamaria schreef:

Ik ben nog maar 1,5 maand bezig en probeer zo ook meer 'klanten' te trekken en een beetje bekend te maken dat ik taarten maak. Ze heeft ook meerdere keren gevraagd of het echt nog wel kon en als het niet kon was het ook niet erg. Maar ik vond het zo speciaal dat een klasgenoot het aan mij vroeg. En nu komen er ook steeds meer naar mij toe met vragen hoeveel het dan kost enz enz..
dus nu toch maar een echte prijzenlijst gemaakt in de meivakantie misschien een begin voor een eventuele site..

naast mijn studie is deze hobby niet echt ideaal, vwo 5 zit ik nu.. maar ik kan het gewoon niet laten staan! De tijd vliegt wanneer je bezig bent.. lekker frutselen en daarna heerlijk trots zijn op het resultaat :) Het leukste vind ik om andere mensen er dan ook nog blij mee te kunnen maken ook!

mja daar weet ik alles van, ik zit namelijk in het tweede jaar van Sinologie aan de uni, en daarbij heb je ook niet echt veel vrije tijd :P

13

evamaria schreef:
Diede schreef:
evamaria schreef:

mja daar weet ik alles van, ik zit namelijk in het tweede jaar van Sinologie aan de uni, en daarbij heb je ook niet echt veel vrije tijd :P

Nee, af en toe baal ik daar wel eens van. Zou veel liever lekker frutselen en taarten bakken dan uren (nutteloos) op school zitten. Want ECHT iets leren doe ik nou ook weer niet op sommige dagen.. maar goed geduld ;) Misschien na het vwo namelijk naar banketschool voor Allround Banketbakker, dat lijkt me zo fantastisch om zoveel kennis van alles te hebben en ook de hendigheid. Echt banketbakker worden hoef ik niet zo per se zeg maar, liever gewoon een klein winkeltje ofzoiets met eventueel wat workshops zoals andere hier..

14

Dat is een mooie hoge taart geworden!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

15

Leuk taartje zeg

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

16

Wow wat een hoop gestress ineens, maar wel heel erg mooi! Taart zowel als de cupcakes!

Groetjes Tweety!