Onderwerp: Taart+cupcakejes voor klasgenoot
Afgelopen woensdag zei een meisje uit mijn klas tegen mij dat ze mijn taarten had bewonderd en ze er super uit vond zien. Of ik misschien voor vrijdag voor haar verjaardag wat wilde maken. Ik mocht vooral niet gaan stressen van haar vanwege de korte tijd! Dus dat had ik ook maar beloofd. Ik had toevallig ook nog cupcakejes staan, dus maar meteen gevraagd of ze die er toevallig ook bij wilde. Dat was goed. Ook het kapsel had ik gelukkig nog staan, dat scheelt een boel werk!
Donderdag na school meteen alle ingredienten gehaald, vullingen gemaakt ondertussen nog gekookt. Ook nog even snel gevuld, had alleen nog geen botercreme! Probleem! Hopend dat mijn vulling er niet tussen uit zou lopen want 's avonds had ik van school een bijeenkomst omdat ik we een week naar Rome gaan. Had haar meteen de vulling laten proeven, ze was helemaal verkocht. Rond half 10 thuis, snel botercreme gemaakt, afgesmeerd. Ze wilde graag met chocolade, aangezien ze geen marsepein luste (wat later dus wel bleek te zijn). Nouja heb ik het in ieder geval een keer geprobeerd. Wat een kunst zeg... volgens mij hoor je niet met botercreme af te smeren, want dit werd een beetje vermengd met de ganache. Of misschien had ik de taart even moeten laten opstijven in de koelkast. Maar uit tijdgebrek kon dit niet. Nou rond half 12 was ik dan EINDELIJK klaar met de ganache (werd tijd zeg!) Maar ik wilde hem echt af hebben, dus ook nog maar versierd. Om half 2 lag ik in mijn bedje..
's Ochtend weer om half 8 uit de veren, om nog extra cupcakejes te bakken. Had nogal veel vulling voor op de cupcakejes, dus gevraagd of ze misschien extra cupcakjes wilde. Dat was ook geen probleem. Maar ja die had ik dus nog niet! Ook een grote gemaakt die ik dan mee naar school zou nemen. Met een foto van de taart. Helaas geen foto gemaakt van de cupcake met chocobotercreme een roos + vlinder.
In twee tussenuren de cakejes bespoten en versierd. Snel nog even naar school en daarna alle rotzooi opgeruimd. Dit is het resultaat:

Ze was er zelf heel enthousiast over en vond de taart en de cupcakejes echt heerlijk. Nu vroeg ik me zelf toch af hoe de taart smaakte, nog nooit geproefd ganache. Toch voor mezelf maar een keertje proberen 
Wel even een vraag. Op de 2 linker rijen zit banketbakkersroom wat ik vermengd heb met slagroom -> zwitserse room dus. Maar deze had ik mooi versierd met een vlinder van glazuur. Maar 's middags was deze gewoon helemaal weg gesmolten. Ook was zaterdag van de versieringen van de linkerrij niets meer over. Hoe kan dit? Kun je dit gewoon niet versieren met marsepein en glazuur??
Maar nu heb ik een vast 'bestandje' waar ik telkens mijn nieuwe foto's inzet.