1

Onderwerp: McDougalls

Op de site ben ik een keer tegen gekomen de naam van McDougalss Supreme Sponge Premium, die erg lekker is.
Ik heb een pak vandaag gekocht dacht dat er wel een recept op het pak stond maar nada.
Kan iemand mij vertellen de hoeveelheid van eieren, supreme ,boter etc.
En hoelang je moet mixen?:thumb:

Alvast heel hartelijk dank

groetjes van Ann

2

Re: McDougalls

Wat is het eigenlijk? Soort cake? Ben nu wel benieuwd, maar ik help  je niet echt, he?!:think: :)

Groetjes Marianne
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and... having fun!

3

0marianne0 schreef:

Wat is het eigenlijk? Soort cake? Ben nu wel benieuwd, maar ik help  je niet echt, he?!:think: :)

Ja het is een supreme sponge flour.Sponge staat voor hele luchtige cake ik denk net zoiets als de cakemix.
Ik weet dat er baksters zijn die dit ook gebruiken, en er heel erg tevreden overzijn.
Ik was in een engelse zaak bij ons in Den haag op de frederik Hendriklaan en dacht kom ik neem dat is mee.Maar er staat geen gebruiksaanwijzijng op.
Maar ik denk dat er vast wel iemand is die mij op weg kan helpen.

groetjes van Ann

4

Ik kan niets vinden met die naam.. Wel Mcdougalls Self Raising Supreme Sponge Flour (hoe verzinnen ze het) en McDougalls Sponge Mix.
Is het niet gewoon een soort zelfrijzend bloem, maar dan speciaal voor cake voor een betere structuur of iets dergelijks? Dan zou je het kunnen gebruiken ter vervanging van zelfrijzend bakmeel bijvoorbeeld, misschien dat er daarom geen recept op de verpakking staat. Maar ik weet het dus niet, ik denk alleen hardop mee :lol:

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

5

Heb je hier wat aan?
Making a sponge cake
A basic sponge cake is made by beating the eggs with sugar until they are light and creamy[1][8], then carefully sieving and folding in the flour (depending on the recipe, the flour may be mixed with a small amount of baking powder, though some recipes use only the air incorporated into the egg mixture, relying on the denaturing of the egg proteins and the thermal expansion of the air to provide leavening).

Ik denk dat het gewone bloem is alleen betere ingredienten gebruikt en extra gezeefd. waardoor de bloem wat fijner van structuur is. Dat betekent dus dat je gewoon je eigen recept kunt aanhouden.

Groetjes Francisca

6

@Franky
Hartelijk dank voor je uitleg.Ik ga het proberen met mijn eigen recept.
@ Sir Kneighf.
Dit staat er op het pak ik denk dat je het heb gevonden.
McDougalls Supreme Sponge Premium self raising flour. Hartelijk dank voor het meedenken.

groetjes van Ann

7

Ik heb daar vorige week ook een pak meegenomen en ik heb een gewoon de hoeveelheid genomen zoals je met zelfrijzendbakmeel neemt.Werkt prima, de cake is luchtiger en fijner van structuur.

8 Laatst bewerkt door nanan (29-03-2008 23:00)

Hoi Jojade,
weet je waar ik mee zit de hoeveelheid meel eieren boter etc en hoelang je dit moet kloppen?
Zou je me dat nog even willen vertellen a.u.b.Ik ben nog niet zo lang bezig heb nog heel veel te leren.

groetjes van Ann

9

250 gr meel   250 gr suiker    250 gr boter   4 eieren
Ik mix ongeveer een minuut of 5 (tot het een gladde massa is)

10

Hoi Jojade,

Hartstikke fijn dat je me dit even mailt. Ga het vanmiddag even uit proberen het is er goed weer voor.Fijne Zondag.

groetjes van Ann