Onderwerp: Welke rolstok is het handigst?
Ik wil binnenkort (als ik m'n streefgewicht heb gehaald en mezelf dus goed mag belonen) eens een echte rolstok aanschaffen.
Heb nl. steeds problemen met m'n deegrollers. Niet dat het plakt aan het hout want dat werkt probleemloos maar er komen of houtsnippers of ijzersnippers tussen de rollers uit. Zet waarschijnlijk te veel kracht met het uitrollen, maarja, anders krijg ik de fondant niet dun uitgerold.
Anyway, ik wil dus een echte roller hebben. Nou wilde ik in ieder geval een kleintje hebben (15 cm is dat geloof ik) voor het fijne werk en een grote voor het bekleedwerk. Maar zie in de webshop dat ze een grote van 35 cm en een grote van 50 cm hebben. Welke is nou handiger? Iemand ervaring met deze groottes?
En ik twijfel ook of ik wel overweg kan met zo'n ding. Ik heb volgens mij echt die handvaten nodig aan m'n roller. Als ik m'n deegroller met de hand gebruik (dus zonder de handvaten vast te pakken) krijg ik het nooit mooi uitgerold. Hebben jullie dat ook of zijn mijn handen gewoon niet geschikt