1

Onderwerp: Paastaart met bloemen en eendjes

Vorige week vroeg mijn vriend of ik als zijn volgende artikel geplaatst wordt weer een taart voor zijn collega's wil bakken. Tuurlijk, maar ik dacht dan moet ik wel eerst eens even oefenen om echt zelf iets te bedenken en dat uit te voeren. Dus voor het bezoek van tweede paasdag vandaag een taart gemaakt. En dat viel nog vies tegen :( Tot nu toe steeds in workshops of samen met Elvira taarten gemaakt en dan krijg je toch wel handige tips ;) Om nog maar niet te spreken van het gereedschap dat ik mis! Het uirollen van de marsepein ging steeds mis (bleef plakken), maar goed uiteindelijk is het resultaat nog alleszins redelijk; mijn vriend zou deze wel mee naar het werk nemen in ieder geval :) De vulling is botercreme met zelfgemaakte aardbeienjam en de tweede laag is botercreme met verkruimelde brownie-koekjes (erg lekker!)

En het resultaat:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AQYQVRBB.jpg

En van boven:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YOASPP78.jpg

Re: Paastaart met bloemen en eendjes

leuk!!
mooie bloemies!!!

Neem even een kijkje op:
http://joytaart.come2me.nl/

3

Ziet er hartstikke strak uit hoor!

4

ziet er erg leuk uit. En de vulling klinkt ook erg lekker.
Ik heb om mijn houten roller van dat afdekfolie gedaan de laatste keer en moet zeggen dat het wel goed werkt. Geen geplak meer. Mischien heb je er wat aan.

5

Ziet er heel erg vrolijk uit.
Mooi taartje,vrolijke paasdagen!!!!!

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

6

Wat een super strakke taart zeg! Erg leuk!

Groetjes Tweety!

7

Nou dat strak is erg bedrieglijk ;) Ik kwam aan twee kanten een stukje te kort (en had elders juist weer veel over), dus ik heb opgevuld met losse stukjes en eendjes (geleerd tijdens de workshops). Ik vond het nog wel lastig om in te schatten wanneer je stuk marsepein nu groot genoeg is. Wat een straf, dan moet ik meer oefenen! :)

8

Strakke taart met mooie bloemen!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

9

astrid1978 schreef:

Nou dat strak is erg bedrieglijk ;) Ik kwam aan twee kanten een stukje te kort (en had elders juist weer veel over), dus ik heb opgevuld met losse stukjes en eendjes (geleerd tijdens de workshops). Ik vond het nog wel lastig om in te schatten wanneer je stuk marsepein nu groot genoeg is. Wat een straf, dan moet ik meer oefenen! :)

Inschatten? Neem een rolmaat :D ! Meet de hoogte van je taart. Vermenigvuldig de hoogte met 2.  Onthou........
Meet de diagonaal van de bovenkant. Tel hier de uitkomst van de hoogte bij op.

Je hebt nu een maat. Rol je rolmaat zover uit als die maat.

Hou hem nu boven je uitgerolde marsepein. Past hij op alle mogelijke manieren binnen de diagonaal van je marsepein dan kun je het met een gerust hart op je taart leggen :) !! Succes! 

Mooie, strakke taart trouwens!! Die neemt hij volgens mij idd met trots mee naar zijn werk!! :thumb:

10

Oh wat leuk!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

11

Hij ziet heel leuk en vrolijk uit.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

12

Hij ziet er goed uit, en het is natuurlijk de bedoeling om je taart van zn mooiste kant te fotograferen :-)

Ik meet ook altijd mijn taart op en mijn marsepein, kunst is dan om het goed in het midden te krijgen ;)

Ik gebruik trouwens pvc buis, en een tafelzeil, pvc buis plakt niet, tafelzeil wel, maar je kan je marsepein met zeil en al over je taart heen mikken en dan het zeil erafhalen (scheelt ook weer scheuren en vingers er doorheen steken O-) )

Alles goed???? nee 3 fout

13

Ik heb nu bakpapier gebruikt, werkt ook goed: plakt niet. Met als grote nadeel dat ik het niet vast kon leggen :( Dank voor alle tips! Bij iedere taart weet ik beter wat ik moet doen!

14

Wat een mooie zeg, leuk met die bloemen !!

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

15

Jaa daar is tie, wat een leuke taart is het geworden.

goed gelukt toch!

en lekker!

Groetjes Elvira

16

Hij is zeker leuk geworden...

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl