1

Onderwerp: Wel of niet doen

Slagroom in een bruidstaart ?????????????
Ik heb het bruidspaar gevraagd of ze me dan kunnen garanderen dat het restaurant
een goede koelmogelijkheid heeft om zo'n gevaarte koel te bewaren tot het aansnijden......maar diep in mijn hart denk ik dat het beter is om erop aan te sturen
dat ze op een andere, minder kwetsbare, vulling overstappen.
De bruiloft is eind mei, dus ja dan zou het zomaar warm kunnen zijn natuurlijk.......

Graag tips ??

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

2

Re: Wel of niet doen

Ik zou het met botercrememix doen...net zo lekker en een stuk veiliger.
Het zou niet de eerste keer zijn dat een koeling kapot is en de taart smelt (en dat is dan nog het minst erge probleem)

Voor jou gemoedsrust (en die van het bruidspaar) zou ik aansturen op een vulling die buiten de koelkast kan

3

Ik zou het zelf niet doen. Vind het gewoon een risico.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

4

Ik heb er altijd slagroom in. Alle restaurants zijn verplicht om een koelcel te hebben. Heb al zoveel taarten gemaakt maar nog nooit meegemaakt dat er geen plaats was in koelcel. Maar om helemaal zeker te zijn zou je restaurant kunnen bellen waar ze het feest houden. Maar geloof niet dat het een probleem zou zijn.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

5 Laatst bewerkt door Marielle14 (27-03-2008 09:58)

Ik zou ook voor veiligheid/zekerheid gaan!
Je moet er toch niet aan denken dat 't zou kunnen bederven, poehee.
Toen wij trouwden, op 27 mei, was het plots meer dan 30 graden!

Groetjes, Marielle

6

Ja maar je laat de taart toch niet lang na aansnijden buiten koelkast staan? Ok heb maar twee taarten gemaakt in Nederland maar beide keren werd ie uit de koelcel gehaald, op een tafel gezet, aangesneden door bruidspaar en daarna stukje voor stukje verdeelt onder de gasten. Rest ging daarna de koelcel weer in (als er wat over was hehe). Dus taart stond eigenlijk niet meer dan 20 min buiten de koelkast. Zo snel bederft een taart niet plus dat als hij goed koud is echt niet zomaar in een paar minuten harstikke warm wordt. Dat duurt wel een poosje.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

7

Ik zou het simpelweg niet doen.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep