1

Onderwerp: Net uit oven...wanneer mag je vullen ?

Hoi dames,

Een newbee hier...

Vanmorgen is mijn 1e biscuit niet helemaal gelukt, mijn 2e staat nog ff na te garen in de oven en ziet er goed uit (hopelijk stort ie zo niet in als ik hem eruit haal haha).

Wat ik me nu afvraag...wanneer kan je beginnen met vullen. Hoe lang moet de biscuit uit de oven zijn...of te wijl...moet ie helemaal koud/afgekoeld zijn ? :think:

Greetz,

Marianne

2

Re: Net uit oven...wanneer mag je vullen ?

hij moet wel flink afgekoeld zijn hoor, volgens mij minimaal 2 dagdelen beter nog pas de volgende dag  beginnen. ik ben ook nogal ongeduldig van aard en heb al 2 kapsels niet kunnen gebruiken omdat ik ze helemaal verzaagd had. alles ging kapot. gelukkig vinden we hier het kale kapsel ook best lekker ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

3

Hee Brenda,

Jij ook hier !? Haha. Meid, jij bent al zo goed...ben verrast je hier tegen te komen !

Oeps...toch w88 dus...nou ja..dan morgen maar verder (tis een taart voor mijn vriendin die woensdag thuis komt, dus ik heb nog wat speling haha !)

Greetz.

Marianne (die van het V&D forum :D)

4

hoi Marianne, jij ook hier, gezellie!!!
ik ben ook nog maar een beginner hoor :) dat weet je toch? dat mijn handen nogal aardig mee willen werken altijd wil niet zeggen dat ik geen hulp meer nodig heb, integendeel.
kijk maar naar mijn vele vragen hier :o maar waar ik kan wil ik wel eens een antwoord geven hoor. leuk he zo zelf die taarten maken. jij bent nu dus ook al begonnen? ik had je eerste taart van de workshop al gezien. is wel leuk geworden he :) maar het is soms nog best moeilijk . ik ga binnekort een workshop puzzelen doen. dat lukt mij maar niet en het ziet er allemaal zo leuk en herkenbaar uit. ik hoop dat ik daar wel genoeg geduld voor heb.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

Als hij afgekoeld is kan hij even een paar uur in de vriezer en dan zou je vanavond kunnen beginnen.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Je biscuit moet helemaal afgekoelt zijn. Als je em in een koude kamer zet gaat het wat sneller.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

7

Hoi Jolanda,

Ehmmmmm...waarom in de vriezer ? Issie anders te vers en gaat het dan stuk met snijden of zo ?

Greetz,

Marianne

8

Wat ik begrepen heb wel ja.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

9

Ja, als je hem te vers snijdt, gaat hij stuk :( (trapte er zelf van de week weer in hoor, toch snijden een uur na het bakken en de middelste laag was helemaal kaduuk :S )

Daarom beter een dag van te voren bakken. Of in de diepvries stoppen. Dat doen velen hier, ik begrijp dat de banketbakkers dat ook doen. Die doen dat tevens voor de smeuïgheid. Het is trouwens makkelijker snijden als je kapsel nog iets bevroren is....

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

10

Hoi, ik bak mijn biscuit meestal amorgens en gaat hem s'avonds vullen en afwerken. Als ik het ook te vroeg doet gaat hij ook kapot! Maar die tip van die vriezer zal ik ook eens gaan proberen lijkt me wel wat!  Succes ermee!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"