1

Onderwerp: tylose/tragant in marsepein: wordt dat ook hard???

Dames,

Om kroontjes e.d. te maken gebruik ik altijd tylose in fondant. Dat wordt bikkelhard en blijft mooi rechtop staan.
Ik ga voor iemand cakes maken met kroontjes erop. Maar die mevrouw wil geen fondant.

Nu moet er dus tylose in marsepein (of tragant).
Weet een van jullie of dit net zo hard wordt als tragant in fondant?
Alvast bedankt voor het lezen.

Corinne
Sugar & Flour

2

Re: tylose/tragant in marsepein: wordt dat ook hard???

Nee dit wordt niet even hard. Ik heb het eens geprobeerd in zwarte marsepein omdat ik fondant niet mooi zwart kreeg, maar het werd dus niet echt hard. Maar wil ze het kroontje opeten dan??

Groetjes
,Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Mirjam5 schreef:

Nee dit wordt niet even hard. Ik heb het eens geprobeerd in zwarte marsepein omdat ik fondant niet mooi zwart kreeg, maar het werd dus niet echt hard. Maar wil ze het kroontje opeten dan??

Groetjes
,Mirjam

Nou dat weet ik eigenlijk niet. Het is voor kinderen. Het gaat er mij alleen maar om dat ie mooi rechtop blijft staan. Ik persoonlijk zou het niet opeten, mij te zoet brrr.
Ik vind wel dat een bikkelhard kroontje niet uitnodigd om nog op te eten, maar eerder om te bewaren en mee naar huis te nemen.

Corinne
Sugar & Flour

4

Ik heb zaterdag van marsepein+ tylose lussen gemaakt voor een strik. Heb nog geen tijd gehad om de boel in elkaar te zetten. Zijn wel erg hard maar nog niet zo keihard dat er geen flexibiliteit meer in zit. Maar ik moet het ook niet meer proberen bij te buigen... snap je? Dus volgens mij kan een kroontje van marsepein vast wel.

5

Bedankt voor het bericht Loes! Dan moet ik het ook maar eens proberen.....

Corinne
Sugar & Flour