1

Onderwerp: Vette onderkant cupcakes

Hallo,

ik heb een klein probleempje met de cupcakejes die ik bak. Ik houd me aan de hoeveelheden zoals die vermeld staan op de mix van de hebshop, maar elke keer zijn de caisses zo vet aan de onderkant. Gebruik ik dan teveel boter of hoort het gewoon zo?

Groetjes,
Kirsten

Knuppels en rusjes,
Kirsten

2

Re: Vette onderkant cupcakes

Zou niet weten hoe dat komt...ik heb dat probleem nooit, dus eigenlijk kan ik je geen antwoord geven... :(

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

3

Hoe lang mix je het beslag ongeveer?

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

4

@Sir Kneighf: ik mix met een handmixer op de middelste stand (van de drie) zo'n vier minuten!

Knuppels en rusjes,
Kirsten

5

Ik zou het eens proberen met op de laagste stand tot alles goed gemengd is en vervolgens hooguit anderhalve minuut op de hoogste stand.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

6

Overigens zou ik dit dus doen omdat te lang mixen in een cupcakerecept ervoor zorgt dat de boter zich sneller scheidt van de overige ingredi

7

Ik heb dat soms ook en laatst merkte ik een duidelijk verschil. (Alleen maakte ik het beslag zelf zonder mix. ) De eerste lading maakte ik 24 cupcakes en ging het goed. Daarna maakte ik er nog 12 en toen ik het eerste ei bij het botersuikermengsel deed merkte ik dat het niet goed mengde. Het bleef zeg maar een beetje geschift.... :+ Mijn eigen idee was dat dat kwam doordat er nu naar verhouding meer ei tegelijk in ging. Wat ik een volgende keer dus ga proberen is de eieren apart loskloppen en dan beetje bij beetje toevoegen zodat het in het begin minder is dan een heel ei.

Oh ja, en bij het tweede baksel had ik dus van die vette onderkantjes.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Ik heb dat ook telkens.  Dus ik ga dit topic even goed meelezen.  En zeker de tips van Sir Kneight eens proberen.

9

Mirjam5 schreef:

Ik heb dat soms ook en laatst merkte ik een duidelijk verschil. (Alleen maakte ik het beslag zelf zonder mix. ) De eerste lading maakte ik 24 cupcakes en ging het goed. Daarna maakte ik er nog 12 en toen ik het eerste ei bij het botersuikermengsel deed merkte ik dat het niet goed mengde. Het bleef zeg maar een beetje geschift.... :+ Mijn eigen idee was dat dat kwam doordat er nu naar verhouding meer ei tegelijk in ging. Wat ik een volgende keer dus ga proberen is de eieren apart loskloppen en dan beetje bij beetje toevoegen zodat het in het begin minder is dan een heel ei.

Groetjes,
Mirjam

Als het suiker/boter mengsel schift met het ei kan dat komen doordat de ingredienten niet allemaal op kamertemperatuur zijn. Als het gebeurt kun je rustig een eetlepel bloem toevoegen van de bloem (of zelfrijzend bakmeel) die er later doorheen gaat. Je zult zien dat het schifterige verdwijnt. Goed mengen dus en daarna het volgende ei en evt weer wat bloem etc.
Bij mij werkt het in iedere geval!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

10

Goede tip...om dit te voorkomen...leg 2 cupcakevormen erin...

ik snap niet hoe t kan maar had er zelf last van tot dat iemand zei...doe er 2 ipv 1 en sinds ik dat doe....is het niet meer vet...

:D:D

de vormen die overblijven gebruik ik als onderste de volgende x....

succes ermee

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

11

Ik heb daar ook last van ja...! Ik maak cupcakejes gewoon met Koopmans cakemix, dus met boter... Ik heb al zitten denken om gaatjes in de onderkant van het blik te boren, zodat het kan 'drogen'... Zou het helpen? :think:

Groetjes, Marielle

12

lilo schreef:
Mirjam5 schreef:

Groetjes,
Mirjam

Als het suiker/boter mengsel schift met het ei kan dat komen doordat de ingredienten niet allemaal op kamertemperatuur zijn. Als het gebeurt kun je rustig een eetlepel bloem toevoegen van de bloem (of zelfrijzend bakmeel) die er later doorheen gaat. Je zult zien dat het schifterige verdwijnt. Goed mengen dus en daarna het volgende ei en evt weer wat bloem etc.
Bij mij werkt het in iedere geval!

Hoi Lieselotte,
Dat ga ik volgende keer zeker proberen!!

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.