Hi dames,
Ik ben vandaag dus verder gegaan met mijn taart (staat nu in mijn album). Ik had gisteren de Hello Kitty onderdelen al met de fondant gemaakt, maar het puzzelen viel me zwaar. Ik had het op een showtas gelegd en toen heb ik met eetbare lijm het e.e.a. aan elkaar vast gemaakt, waarbij ik de zwarte slierten als verbindingsstukken heb laten fungeren.
Nadeel en nogal blonT bed8: als je het gehaal van de showtas af wil halen, kan het natuurlijk gebeuren dat het vastgelijmd zit. Hubbie heeft even geholpen met loshalen waarna ik het op de taart geprobeerd heb te herstellen.
Hubbie had vandaag een opmerkelijk idee, maar ik weet niet of het werkt/kan: hij zei dat ik anders eens moest proberen eetbaar papier als ondergrond te nemen. Als je dat op de showmap legt, zou je het plaatje eronder nog kunnen zien. Door alle delen meteen aan elkaar te puzzelen op het eetbaar papier, zou het 1 geheel zijn. Als laatste eetbaar papier in vorm van het uiteindelijke figuurtje (mijn geval Hello Kitty dus) knippen en dat zou de truc moeten zijn....zou dat een optie zijn ?
Net als Sir Kneigf zou ik het graag zo willen, dat het geheel 1 mooi glad afgewerkt plaatje zou zijn. Mss behaal je dit resultaat beter met Marsepein of iets anders ?
@ Sir Kneigf...het verschil waar je om vroeg is denk ik: in mijn geval had ik alle onderdeeltjes los bewaard, maar wat Natasha bedoelt is dat ik ze eerst alvast aan elkaar had moeten puzzelen en daarna in de vriezer te doen...dan heb je 1 plaatje en nu moest ik dus nadien alles nog gaan puzzelen en als het materiaal wat harder is, lukt dat minder makkelijk.
Heb je mss een foto van jouw plaatje...kan ik ff kijken wat je bedoelt waarom je het bij Hello Kitty wel begrijpt maar bij jouw plaatje niet !
Greetz.
Marianne