1

Onderwerp: In smeren met jam

Kan ik miijn taart ook in smeren met jam in de plaats van met botercreme .   Voordat ik het met MF bekleedt.  :think: moe45

2

Re: In smeren met jam

Oeps bij de verkeerde topic.:O:O:O:O

3

:lol:   kan gebeuren...maar even op je vraag terug te komen...ja dat kan :Y

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

4

Hihi, ik vond de titel al zo leuk in deze rubriek :+
Ik verplaats hem even voor je, je antwoord heb je al ;) Het enige is wel dat het wat minder strak wordt, dus ms. je fondant wat dikker uitrollen?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

en als je witte fondant gebruikt zou ik het ook wat dikker doen ivm verkleuring zeker bij kersenjam en eerst even zeven om de fruitstukjes eruit te halen verder lukt het prima

mijn taarten? zie: http://www.jouwtaart.nl/profile/DebbyvanVliet
groetjes debby

6 Laatst bewerkt door kwebbeltje (23-03-2008 13:55)

sorry, ik ben waarschijnlijk even de weg kwijt nu.
overal lees ik dat je dijkjes moet spuiten als je jam wilt gebruiken als vulling anders smelt je fondant. en nu zeggen jullie hier dat je gewoon de fontant over een met jam afgesmeerde biscuit kunt doen? :think:

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

7

Bij natte of 'uitlopende' vullingen vulling kan je inderdaad beter een dijkje spuiten.
Voor jam hoeft dit niet ;)
Je kan ook afsmeren met (witte) chocoladepasta. Het nadeel is dat het biscuit of chocoladepasta bij gebruik van lichte fondant of marsepein door kan schijnen.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

8

aha, thanks

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

9

Dank je wel ik ga van de week meteen aan de slag. Ben benieuwd hoe het smaakt.:9