1 Laatst bewerkt door kimsahetapy (21-03-2008 17:04)

Onderwerp: Taart bewaren koelkast....hoe lang zweten??

Ik ga voor zondag voor het eerst een stapeltaart maken. Gezien ik nog 2 taarten op zondag ga maken wil ik de stapeltaart graag zaterdag afhebben. Graag advies over het volgende:
1 Vanavond de kapsel (3 stuks) uit de vriezer halen.
2 Morgen vullen (aardbeienmousse en aangevette slagroom), afsmeren met botercreme en bekleden met marsepein.
3 Bewaren in de koelkast in kartonnen doos. Zondag op tijd eruit halen ivm zweten en verder afwerken, stapelen. Kan dit..?
En de belangrijkste vraag is, hoe lang moet ik de taarten er ongeveer uithalen voordat ik ze kan bewerken? Ik heb op het forum gelezen ongeveer 3 uur van te voren? Ik moet de taarten om 15u afhebben. I.v.m. met de vullingen wil ik voorzichtig zijn, dat het nog goed blijft...Hoe lang ongeveer kan de taart zonder koeling zitten?
Alvast bedankt voor de aandacht! ;)

Groetjes!

Oh ja..is het te adviseren om de koelkast lager te zetten?
en...krijgen de taarten geen "koelkast smaak"?

2

Re: Taart bewaren koelkast....hoe lang zweten??

Hoi kimsahetapy...van je vragen kan ik zeggen dat je goed hebt gelezen hoe en wat...Je kunt inderdaad de taarten uit de koelkast halen en even op temperatuur laten komen...ja hoe lang...daar heb ik nooit zo op gelet...ik denk minimaal een uur...daarna verder afwerken en als ze klaar zijn terug in de koelkast...je werk met slagroom en dat mag nooit TE lang uit de koeling...met te lang bedoel ik uren...ik zet mijn koelkast nooit lager...en nee...je taart gaat niet naar de koelkast smaken...tenminste...bij mij niet...ik zet ze altijd keurig terug in de doos, maar mocht het niet passen in de doos dan kun je het afgedekken met folie...
Succes ermee en meid, je kunt het wel ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl