1

Onderwerp: beginnersvragen

wat werkt het makkelijkst: fondant of marsepein ?
kan je kant-en klare marsepein uit de supermarkt gebruiken om mee te bekleden (dus zelf kleuren) ?
waar in Belgi

Men zegt wel: "Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?".

2

Re: beginnersvragen

marsepein of fondant is heel persoonlijk...ik vind marsepein lekker maar mengsel van beiden nog fijner....

kant en klare marsepein uit de winkel gaat prima...met kleurstof...

voor de rest weet ik niet...woon in noorwegen haha

succes

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

3

De verhouding van amandelen:suiker in marsepein maakt nog wel uit voor de rolkwaliteit! 1:3 is rolkwaliteit, 1:2 is groffer, dus brokkeliger en wel geschikt om iets mee te boetseren o.i.d. maar niet geschikt om je taart mee te bekleden.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

De marsepein op rol werkt ook niet fijn vindt ik. Ook wat te grof en niet echt uitrekbaar. Smaak vond ik ook niet zo lekker.
Weet niet hoe dat kleurt trouwens.

5

Beste is altijd om marsepein bij de bakker te kopen als ze dat willen verkopen. Die beschikken over beste kwaliteit. Ik gebruik eigenlijk beide marsepein en fondant. Vind fondant niet zo lekker op taart dus gebruik dat zelden om taart mee te bekleden. maar om er decoratie van te maken werkt het lekker.

Neem aan dat je beide producten bij aphotheek kunt kopen

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

6

glucose, glycerine, tylose kan je inderdaad bij ons in de apotheek aankopen.

7

Alvast bedankt !
Nog een vraagje: als ik zelf marsepein maak, hoeveel heb ik dan ongeveer nodig om

Men zegt wel: "Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?".

8

op www.felicitaartjes.nl staat een heel handig schema waar je precies kunt zien hoeveel je nodig hebt... misschien heb je er wat aan!