Hoi Mirjam
Ik heb ze wel gemaakt
Do's zijn:
per kleur in een spuitzakje (kan ook zo'n puntzakje van het kruidvat ofzo) en dan eerst de decoraties per kleur maken. Of bijv. in zo'n spuitflesje (melting bottles oid). Dan een basiskleur eroverheen als het iets aangedroogd is, anders gaat het uitlopen. Een stevig kwastje bij de hand hebben voor als het er toch naast gaat, kun je het nog een beetje fatsoeneren. Als het er in zit even kloppen en controleren of er geen lucht in zit (dat zie je anders pas als je klaar bent en ze eruit tikt... en die moet je dan meteen opeten ).
Ik vind de melts wel handig, want ze blijven mooi. Je doet de mold nl. in de koelkast en de temperatuur schokken luisteren bij chocolade wel veel nauwer. Ik heb hier nog van die lippen liggen (van Valentijn zeg maar, de kissing lips) en die glimmen nog net zo als toen ik ze maakte! Maar chocola is natuurlijk ook lekker, dan moet je dus gewoon goed opletten met je temperatuur enzo. Ik vond het goed te doen. Ohja, aan de bovenkant afstrijken dat het mooi glad is. Ik had haast en dat dus niet gedaan, daardoor kunnen ze niet mooi "liggen" want allemaal hobbels!
Succes en veel plezier. Het is goed te doen en zeker ook leuk voor de kids. En ook zo weer schoon, chocola of melts eruit en je kunt de volgende lading maken!
Groetjes, Inge
Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat