1 Laatst bewerkt door Suus (20-03-2008 02:21)

Onderwerp: De eerste.......en de laatste???

Ik kon het niet laten en hij moest echt af vandaag.....vandaar dat ie nu net midden in de nacht klaar is :rolleyes: Met een buik van 32 weken zwangerschap en vermoeide en opgezette voeten viel het niet mee....ik ben blij dat ik zit ;)
Het snijden en vullen van het kapsel viel me nog wel mee, het afsmeren met botercreme ging ook nog wel, maar dat bekleden....:/ Op zich lukte het aardig hoewel ik er niet zo aan had moeten trekken waardoor er aan de achterkant een scheurtje in de fondant ontstond. Gewoon iets overheen geplakt.... Ook bleef het bobbelig, ondanks de smoother. Die paaskipjes lukten ook niet echt, vooral niet toen ik het bakje net op het hoofdje van de ene zette....en hij dus een deuk opliep. Ook die oogjes plakten voor geen meter, vandaar dat ze nu van die uitpuilers hebben :/ . De decoratie erop maken viel ook niet mee. Dat zwart vond ik echt een verschrikking. Alles zat onder de zwart, het wit werd ook zwart. De zwarte fondant bleef te plakkerig en de witte en de gele werden natuurlijk hard omdat ik maar niet echt opschoot. Ik heb suikerwater als lijm gebruikt, maar die liep behoorlijk uit zodat je het langs de randjes ziet zitten. Later zag ik pas dat ik niet alle fondant van de circels op elkaar had moeten plakken, maar gewoon had moeten uitsteken en dan in elkaar moeten plakken. Ach ja....van voor gezien is ie wel aardig (absoluut niet van achteren kijken, ik had zelfs geen zin meer om daar circels op te plakken).
Voor een eerste taartje ben ik er toch wel een beetje trots op.

Bedankt voor het lezen van dit relaas.....maar ik heb even geen puf meer om ooit nog een taart te maken denk ik....hoewel.....;)

Van veraf en op de kleine plaatjes valt het ook best nog wel mee:

http://i143.photobucket.com/albums/r138/Suus2007/DSC06591.jpg

http://i143.photobucket.com/albums/r138/Suus2007/DSC06588.jpg

http://i143.photobucket.com/albums/r138/Suus2007/DSC06589.jpg

2

Re: De eerste.......en de laatste???

Joh, is dit echt je eerste taart?? Vind het super gelukt hoor. En dat nachtwerk kennen we allemaal wel, maar morgenochtend zal je trots zijn als je hem ziet :) (de nacht zelf is vaak lastig ;))
En die volgende zit er volgende week nog aan te komen denk ik hoor :P

Welterusten :D

Mijn website: Presentaart

3

Volgens mij ben jij de enige hier die al die fouten ziet;) Vind de taart hartstikke leuk en goed gelukt

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

4

super gezellig deze taart! toch ook wel een leuke kleuren combi .

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

Hartstikke goed gelukt hoor, en hij zal best lekker smaken!

Groetels, Annette
* Don't live faster than your Guardian Angel can fly *

6

Ooh joh hij ziet er geweldig uit hoor.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

leuke taart ziet er erg gezellig uit en de kleuren combinatie is erg mooi

Groetjes Katinka & Manuela
Bekijk ons album http://detaartenmamas.mijnalbums.nl/

8

Prachtig!

greetings, Natas

9

Leuk!!! Zo'n hippe, anders dan anders paastaart!! Ik vind 'm super! Ga 'm onthouden!! Enneh, aan de achterkant wonen geen mensen ;)
Wat zit er eigenlijk in??????? :P

10

Pepper schreef:

Enneh, aan de achterkant wonen geen mensen ;)

Hahaha....die ga ik onthouden!!! :D

Er zit niet veel speciaals in, wilde  het voor de eerste keer wat simpel houden....Onderste laag botercreme van de mix en bovenste laag aardbeienvlaaivulling. Ik had geen zin om een dijkje te maken (lees: kan niet overweg met een spuitzak...) dus gewoon het randje besmeerd met een mes, dat ging ook. Afgesmeerd ook met de botercreme van de mix.

Ik ben echt doodop na 3 uurtjes slapen....maar toen ik net toch maar weer een bestelling plaatste voor nieuwe fondant, toen voelde ik me ineens weer klaarwakker ;)

11

Wat een mooie eerste taart!! Je kleuren zijn heel mooi bij elkaar en je eendjes.... zo schattig!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

12

Alle begin is moeilijk, maar voor een eerste......complimenten hoor, hij ziet er mooi uit!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

13

Ik vind hem geweldig hoor! Erg goed gelukt voor de eerste keer!

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

14

Wat leuk die kleuren zo! Heel vrolijk taartje en je weet zelf nu al wat je er de volgende keer anders aan zou willen doen, dus vanaf hier alleen maar: super!!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

15

Echt super leuk zeg! Heel erg leuk gemaakt!

Groetjes Tweety!

16

wow ik vind hem erg leuk....:D

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

17

Ik vind het een superleuke taart geworden!! Maar pfff tot 2u snachts doorgaan!

18

Voor een eerste taart mag je niet klagen hoor, ziet er gewoon leuk uit!

19

Wat een mooie zeg, en dan echt je eerste ?????? Nee joh !!

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

20

H

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

21

Oh ja...en je hebt een stukje taart/kuiken verdiend hoor :-)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

22

Allemaal bedankt voor jullie lovende woorden. Ik ga hem zelf nu inderdaad ook best wel mooi vinden (in het echt is de "lijm" nu ook wat opgedroogt dus dat ziet er meteen beter uit).

Wel twijfel ik enorm wat ik ermee ga doen....hij staat hier nog in de bijkeuken (is koud daar). Mijn ouders komen vandaag langs en ik wil natuurlijk even showen. Maar proeven is ook wel zo leuk....maar dan moet ik erin gaan snijden :/ Ik wilde hem voor pasen bewaren, maar dan zal ie in een zak in de diepvries moeten nog....
Ik heb vanochtend om 8.50 uur nog even een uitrolmat (op de aanrecht ging toch niet zo heel makkelijk), rode en roze fondant en nog een uitsteker gekocht....zou dat morgen dan binnen zijn? Dan bak ik gewoon weer een nieuwe toch? ;)

23

Nou mijn eerste zag er zo zeker niet uit !! en toen was ik niet eens zwanger :)

Heel mooi geworden hoor, dit is vast de laatste niet !

24

Ik vind 'm erg leuk !

Groet, Jolanda

25

Suus schreef:

Ik had geen zin om een dijkje te maken (lees: kan niet overweg met een spuitzak...)

Je zou zo'n hard plastic geval eens kunnen proberen, waar je spuitmondjes op schroeft. Ze hangen in de supermarkt bij de bakspullen. Of misschien bij Blokker?

Ik vind je taartje hartstikke leuk, mooie kleurencombinatie en leuke ringen! Gewoon doorbakken en versieren... wie maakt er straks anders een leuk geboortetaartje voor de kraamvisite?