1

Onderwerp: icing vraagje

ik heb hier eiwitpoeder liggen om  icing te maken

maar wat kan je nu eigenlijk allemaal met icing doen?

ik durf er nog niet mee starten omdat ik nie echt weet wat  of hoe

zijn er ergens voorbeelden te zien , of een volledige uitleg te vinden??

je kan ook bloemen op voorhand spuiten?

2

Re: icing vraagje

Met (royal) icing kun je bloemetjes, vlinders, beestjes, lijntjes, patronen en nog veeeel meer spuiten. Ook kun je er andere technieken mee doen, in het boek van Peggy Porchen (hoe versier ik een lekker koekje) staat een soort brushtechniek uitgelegd (kan ff niet op het juiste woord komen en heb het boek nu niet hier liggen).

Als je op wilton.com kijkt, zie je allerlei voorbeelden. En ook weer: in PP's boek staat hoe je vlinders moet spuiten, bloemetjes kunt maken etc.

Bij onze eigen howto's --> Projecten staat een moederdagtaart met dropflowers, en ook kun je op filmpjes bij cake.nl kijken hoe je schelprandjes en roosjes (daar zou ik dan weer niet als eerste mee beginnen :+) kunt maken.

Je kunt de bloemetjes perfect vooraf maken, als ze opgedroogd/uitgehard zijn zijn ze nog heeeeeeeeeel lang houdbaar!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: icing vraagje

Je kan er ook runouts mee maken. Hoe ik dat ga beschrijven....

Nou je tekent een omtrek van bv een kerk op bakpapier. Spuit de omtrek met Icing (moet goed oppassen dat alle hoeken goed verbonden zijn). Dan voeg je water toe bij icing heel klein beetje bij beetje tot dat icing vanzelf glad wordt als je geroert hebt. Icing fff laten staan zodat alle luchtbelletjes naar oppervlakte komen. In een spuitzak doen en dan je omtrek er mee vullen. Twee dagen laten drogen en dan details er opspuiten met gewone Icing. Als het geheel gedroogt is voorzichtig van bakpapier halen.
Hier foto van een taart met zo'n kerk erop: http://groups.msn.com/kakeforum/sharons … hotoID=195

Zo kan je eigenlijk alle figuren maken die je wilt.

Bloemen van Icing is eigenlijk best om van te voren te maken en niet meteen op taart te spuiten.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no