1

Onderwerp: in het midden inzakken

hallo, ik heb wederom  een vraagje.
ik was net biscuit aan het maken 3x blanda bolletjes  (12 cm) en 1x springvorm 16 cm. 30 min 180 graden. normaal gaat dit prima en tussentijd lekker door het raampje gegluurd en ze werden mega hoog, zag er goed uit dus. maar da 30 minuten, toen ik ze eruit haalde na eerst met een prikker gekeken te hebben natuurlijk, waren ze in het midden ingezakt, vooral de springvorm. maar ook de blandabolletjes waren ineens een heel stuk lager... iemand enig idee hoe dit kan? de oven is tussentijd niet open geweest en de mix was ook hetzelfde als altijd.als ik ze omdraai zien ze er wel goed uit hoor. maar ik denk dat het middenstuk straks erg klef is of zal dat wel meevallen?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: in het midden inzakken

Zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe dat komt, maar ik denk dat het wel mee zal vallen met klef zijn...

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

3

toen ik ze overdwars doorsneed zat er in het midden bij 1tje een beetje hardere bal. was niet kleverig maar juist heel hard. ik heb hem eruit gesneden en opgevuld met een beetje overige gebakken biscuit en vervolgens gewoon gevuld... maar ik weet nog steeds niet hoe het kan...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

4

hij is klaar, ik zet hem bij de 18+ taarten  :-)

5

Voor de volgende keer, misschien waren ze niet helemaal gaar? heb ik namelijk wel eens gehad en toen zakte de biscuit ook in in het midden.
Succes en ik ga effe kijken bij de 18+ :)

6

Teveel bakpoeder kan ook een van de redene zijn. Ik had ook dit probleem tot dat ik minder bakpoeder ging gebruiken in mijn biscuit degen.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

7

kwebbeltje schreef:

toen ik ze overdwars doorsneed zat er in het midden bij 1tje een beetje hardere bal. was niet kleverig maar juist heel hard. ik heb hem eruit gesneden en opgevuld met een beetje overige gebakken biscuit en vervolgens gewoon gevuld... maar ik weet nog steeds niet hoe het kan...

Als er harde stukken in het biscuit zitten, is deze nog niet gaar, ik had het pas ook voor het eerst, de taart was ook ingezakt, er zat echt een kuil in en een keihard stuk :P
Dus, de volgende keer langer in de oven ;)