Onderwerp: Mislukt 1ste geboortetaartje....balen!
Helaas, mijn eerste geboortetaartje, is mislukt..!!
Te enthousiast geweest, denk ik: donderdag hoorde ik dat er een achternichtje geboren was, en vrijdagmorgen dat mijn ouders naar mijn tante (die dus oma geworden is..) toe zouden gaan, dus snel een taartje gemaakt, wat om 5 uur klaar moest zijn..
Nu maak ik niet vaak taarten, en al helemaal niet zo kort dag,
maar ja...verslaafd he, dus het toch een keer willen proberen!! en het is een leuk kadootje, want wat moet je anders geven?
Biscuit gevuld met lemoncurd en cranberrycompote, afgesmeerd met aarbeien-saroma-botercreme en bekleed met fondant.
En daar zit (na veel denken) denk ik de fout: geen tylose door de fondant gedaan, vandaar dat het dekentje voor geen meter lukte met de plooien en dus bij het overhevelen in de doos brak...en ik dus bloemetjes moest plakken die er voor geen meter bij staan, en de witte sliert over de scheuren heen geplooid hebt, ipv er een smal reepje over te doen..
Balen Balen Balen...
Maar al met al, ik vond het heel erg leuk om te doen,
en hoorde dat mijn tante er al helemaal weg van was, dus hoop dat mijn nicht ook door de 'kleinigheidjes' heen kan kijken...!!!
En wil ik hem toch graag plaatsen, en dan zeer zeker om TIPS en ADVIES vragen,
of het inderdaad aan de ontbrekende tylose te danken is dat het brak, of iets anders!!

Sorry voor het lange verhaal..bedankt voor het kijken!
en je hebt het igg leuk gehad met het proberen