1 Laatst bewerkt door smarianne (16-03-2008 14:04)

Onderwerp: eiersalade/ voor na het bakken en bij de verdiende borrel

1 doos eieren
1 bakje champignons
plak ham van 1 cm dik (blik ham mag ook maar hoeft er niet helemaal in)
mayonaise 4 a 5 eetlepels
mosterd 1 a 2 eetlepels

Je kookt de eieren hard (5 min). Ondertussen fruit je de in plakjes gesneden champignons in olie (of boter) paar min, zodat het vocht verdampt is en een beetje bruin zijn gebakken. Je pelt je hardgekookte eieren en snijdt ze in plakjes. Je snijdt de ham in kleine blokjes en voeg je bij de eieren. Je doet er de mayonaise en de mosterd en de champignons bij en hussemusse maar. Even proeven, vind je dat er nog wat mayo bij moet of mosterd dan doe je dat gewoon.
Dit was ff wat anders dan taart, maar heerlijk voor bij de borrel op stokbrood of toastje en erg simpel om te maken.

2

Re: eiersalade/ voor na het bakken en bij de verdiende borrel

Ha, dank je wel marianne, heel goed recept voor de Paasborrel! Weer eens wat anders dan de 'standaard' eiersalade die daar toch altijd bijhoort...

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Ik wilde ook zo graag es wat voor een ander betekenen.........
Voor ná de taart ;)

4

Oh ja dat is zo lekker behave de champigons :lol: Lust ik namelijk niet. Ik doe er altijd beetje peterselie door voor de kleur :9

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

Of bieslook!! Heerlijk!

Alleen is 5 minuten koken wel erg kort voor hardgekookte eieren!!Ik kook ze altijd 10 minuten!!!

7

Maar dan zijn ze blauw Darlene. Slaan ze bijna groen uit. Ut is maar net waar je van houdt. Je kan ze ook 5 min koken en daarna even in het hete water laten staan...

Klinkt er lekker, ik ga het dit weekend meteen proberen bij de paasbrunch.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

smarianne schreef:

Maar dan zijn ze blauw Darlene. Slaan ze bijna groen uit. Ut is maar net waar je van houdt. Je kan ze ook 5 min koken en daarna even in het hete water laten staan...

nee,hoor ze zijn echt niet blauw!!!!!Nog nooit gehad!!

10 Laatst bewerkt door Renata (22-03-2008 15:37)

Nou heb de salade net gemaakt, hij is erg lekker :thumb:!!!

Heb alleen geen mosterd in huis, misschien dat ik die straks nog haal en erbij doe, maar zonder is ie ook erg goed.

Wat ik alleen anders heb gedaan: bij de champignons een sjalotje meegebakken, de eieren geprakt en beetje bieslook doorheen geknipt.

Bedankt voor de paastip!!!