1

Onderwerp: Hoe maak ik icing als ik geen eiwitpoeder heb?

Ik heb alle jaren gewoon eiwit bij poedersuiker gedaan...maar laats zei iemand dat ik de eiwit moest mixen samen met poedersuiker??? en nog wel heeeel lang...

weet ook dat eiwit niet goed is zomaar maar ik ga dit alleen doen voor het oefenen...dat komt verder niet op een taart...

maar hoeveel van elk.....?

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

2

Re: Hoe maak ik icing als ik geen eiwitpoeder heb?

Heb even gezocht op het forum voor je, voor de meeste eiwitpoeders geldt:
1 eiwit = 5g poeder en 30g (=ml) water.

Dus voor het recept hier op de site gebruik je 2 eiwitten.

Succes!!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

ik vond een recept op een noorse site...1 eiwit en 4 dl poedersuiker....dat werd een beetje dik ja...hihi

4

joh, ik heb jarenlang glazuur gemaakt zonder dat ik eiwitpoeder had, gewoon van eiwitten dus en er is nog nooit iemand ziek geworden, laat staan doodgegaan.......
Salmonella (want daar ben je dan bang voor, denk ik) zit met name aan de buitenkant van de schaal dus als je zorgt bij het scheiden van de witten dat je schaal schoon is beperk je het risico tot een minimum. Je kunt ook het ei in een kommetje breken, in je (schone) handen laten glijden en het wit van de dooier scheiden door het wit tussen je vingers door te laten glijden zodat de dooier in je hand blijft liggen. Beetje smerig maar wel effectief.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

5

kokkie schreef:

joh, ik heb jarenlang glazuur gemaakt zonder dat ik eiwitpoeder had, gewoon van eiwitten dus en er is nog nooit iemand ziek geworden, laat staan doodgegaan.......
Salmonella (want daar ben je dan bang voor, denk ik) zit met name aan de buitenkant van de schaal dus als je zorgt bij het scheiden van de witten dat je schaal schoon is beperk je het risico tot een minimum. Je kunt ook het ei in een kommetje breken, in je (schone) handen laten glijden en het wit van de dooier scheiden door het wit tussen je vingers door te laten glijden zodat de dooier in je hand blijft liggen. Beetje smerig maar wel effectief.

bedankt voor je tip...ik zal het zo ook gaan maken... :D

6

Ik heb dat eens nagevraagd bij het voedingscentrum, maar salmonella zit niet alleen aan de buitenkant. Het kan ook in het ei zelf zitten. (reactie van het voedingscentrum staat hier nog ergens op het forum)
Maar als er geen kleine kinderen of oudere of zieke mensen van moeten eten en je gebruikt hele verse eieren, dan moet het kunnen hoor!!

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Ik zei dan ook: 'met name'  aan de buitenkant. Natuurlijk kan het ook van binnen zitten maar die kans is n

Groetjes Wendy

8

wat die rauwe eieren betreft

op een beurs was daar iemand die coctails maakte , en daar was er ene bij waarvoor hij een rauwe ei gebruikte,
ik dacht meteen aan het gene ik hier gelezen had over salmonella.
en kheb zelf al schrik om rauwe eieren te gebruiken ,lol

9

Ach, en met een paar dagen diarrhee zit ik toch ook weer zo dichter bij m'n streefgewicht, hahahaha!! Nee hoor, grapje, ik moet er niet aan denken..., en al helemaal niet voor m'n gasten!

Groetjes Wendy

10

maar het kan dus wel gewoon eiwit in plaats van eiwitpoeder

11

ouwe koe  :lol: