1

Onderwerp: Recept eierkoeken

Eierkoeken

2 à 3 bakplaten

3 eieren
120 gr suiker
1 zakje vanillesuiker
1 mespunt zout
120 gr zelfrijzend bakmeel
30 gr custard
Poedersuiker

Beboter de bakplaat en bestuif deze met poedersuiker.

Verwarm de oven voor op 200 gr. of gasstand 4.

Klop de eieren, suiker, vanillesuiker en zout tot een lichtgekleurde romige, dik vloeibare massa. Schep heel luchtig bij gedeelten het gezeefde bakmeel en de gezeefde custard door het eimengsel.

Leg kleine bergjes deeg met een onderlinge afstand van circa 8 cm op de bakplaat. Plaats de bakplaat direct midden in de voorverwarmde oven en bak de eierkoeken op 200 gr. in circa 10 minuten gaar en heel licht gekleurd.

Open de oven pas tegen het einde van de baktijd en druk met een vingertop licht op het gebak: voelt het veerkrachtig aan en verdwijnt de vingerafdruk dan is het gebak gaar.

Neem de eierkoekjes van de bakplaat en laat ze platliggend afkoelen.

Heerlijk met een restje taartvulling erop :-)

EET SMAKELIJK!

Gr, Juul

2

Re: Recept eierkoeken

H

3 Laatst bewerkt door Maaikelove (07-03-2008 19:48)

O nou stond ie er twee keer :O

4

bedankt voor je recept klinkt heerlijk!

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

Klinkt erg lekker en is niet zo moeilijk dat ga ik een keer doen dank je wel!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

He heb ze net samen met mijn 5 jarige dochter gemaakt en het is makkelijk en erg lekker.......en succes dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

7

Wat is custard ? Is dat hetzelfde als puddingpoeder (gele pudding om te koken met melk en suiker) ?

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

8

Roggeknorrie schreef:

He heb ze net samen met mijn 5 jarige dochter gemaakt en het is makkelijk en erg lekker.......en succes dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Leuk om te lezen dat je ze gemaakt hebt samen met je dochter! Bedankt voor je bericht!

Gr, Juul

9

WendyV schreef:

Wat is custard ? Is dat hetzelfde als puddingpoeder (gele pudding om te koken met melk en suiker) ?

Ja, het is precies dat! Succes!

Gr, Juul

10

Is h

11

Ik wilde je even bedanken voor dit recept. Ik heb net de 2e lading gebakken. Het is een ideaal recept en heerlijkst. Lekker met zwitserse room erop en aardbei jam of vlaaivulling. Maar heb ook paar op elkaar gedaan met botercr

12 Laatst bewerkt door Nienke (13-07-2008 21:15)

Heerlijk zijn ze! Heb ze vanmiddag gemaakt. Ze hoeven echt maar kort in de oven, na 10 minuten leken ze nog niet gaar bij mij, maar dat waren ze wel. Anders worden ze te droog.

Waarvoor dient de custard eigenlijk? Ze worden er wel mooi geel van. :D

Ik heb ze ook gisteravond nog gemaakt en ze waren lekker.
Maar ik zie nu pas dat ik iets verkeerd heb gedaan, door de vraag van Nienke waarvoor de custard dient?
Ik heb namelijk maizena gebruikt i.p.v. custard, had dat nog in mijn hoofd zitten van het biscuit.
Nu moet ik ze snel nog maar eens bakken, maar dan met custard ;)

14

Volgens mij dient de custard dr voor om zo ook dat lekkere smaakje te geven :D...tjah en de kleur.
Maarre............ze vallen hier er zo in...mijn Sis en zwager en kids gaan vrijdag met de bus naar Spanje en ik heb beloofd eierkoeken mee te geven om op te kanen in de bus :)

15

volgens mijn schoonmoeder moet er ammonium o.i.d. in anders heb je geen echte eierkoeken zegt ze, maar ik ga ze zo dadelijk maken en als ze echt zo lekker zijn waarom dat spul er dan in doen.

Bedankt voor het recept.

grtz Elly

16

Ze zijn dus erg lekker, smaken vers, en stinken niet zoals die eierkoeken van de bakker, ik vind die nooit vers smaken en ze zijn niet te groot, kortom perfect recept voor een handig-droog-zo klaar-meeneemkoek.

grtz Elly

17

Ze worden alleen heel snel droog bij mij. Moeten ze dan toch nog korter in de oven?

Ik heb ze gisteren nog een keer gebakken, maar dan zoals het hoort, met custard, ipv maizena. En ze waren heerlijk. Vind ze een beetje op de vliegende schotels van de super lijken.

Mmm, dat gaan we vaker doen.

19

Ik hebze gister ook gebakken, maar had dus geen custard in huis. Heb er dus een beetje banketbakkerspoeder doorheen gemikt. Heeeeeeerlijk waren ze! We hebben ze lekker warm opgegeten met wat boter en suiker. Mjammmmm!

20

Kan men de eierkoeken ook op voorhand bakken.
BV. Vandaag en dan invriezen tot het weekend,
zou ze dan willen meenemen naar een vriendin.

Je kan eierkoeken wel invriezen,ik doe dat ook met de eierkoeken die ik in de winkel koop!!

22 Laatst bewerkt door Naära (08-10-2008 22:23)

Volgens mij is het nut van ammonium in eierkoeken dat ze nogal explosief gaan uitzetten tijdens het bakken. Groter, luchtiger of gewoon goedkoper (grotere hoeveelheid met minder ingredi

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

23

ik heb er vanochtend een paar theelepels patidesse banaan door gedaan... lekker!!!

24

anouksonja schreef:

Kan men de eierkoeken ook op voorhand bakken.
BV. Vandaag en dan invriezen tot het weekend,
zou ze dan willen meenemen naar een vriendin.

Je kan ze volgens mij best een tijdje bewaren hoor in goed afgesloten trommel.

25

Ik heb ze net eindelijk ook eens gemaakt. Ik vond het recept al erg lijken op het recept voor biscuit en zo smaakte het ook. Lekker hoor, daar niet van! Maar het smaakte niet naar eierkoeken vond ik, die zijn veel plakkeriger en zoeter, zit veel meer suiker in.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na