Onderwerp: Joepie! Strik is gelukt!!!
Helaas nog steeds geen taarten op mijn naam staan (daar komt als het goed is over een week verandering in
) maar ik wilde zo graag iets doen dat ik me aan een strik gewaagd heb. En wonder boven wonder is ie nog niet eens zo slecht geworden!
Voor deze strik heb ik rolfondant van Wiltons gebruik die ik in 2006 (!) voor de lol in Amerika gekocht heb. Had toen geen idee wat je er mee kon doen maar het leek me wel leuk om mee te experimenteren en ook lekker. Dat laatste was dus wel een vergissing want ik vond het spul werkelijk niet te pruimen. Heb dan ook nooit alles gebruikt en had nog twee dichte pakjes (in pastelgeel en pastelgroen) liggen. Ik wist niet of het nog goed zou zijn (kon nergens op de verpakking een houdbaarheidsdatum vinden) maar omdat het ik het toch niet lekker vond leek me dit het ideale spul om wat mee te experimenteren. Het was gelukkig nog gewoon goed kneedbaar en dus bruikbaar. Het rook wel een beetje chemisch maar ach, ik was toch echt niet van plan het op te eten.
Ik heb beide pakjes gekleurd (want ik vond de pastelkleurtjes zo saai en ik wilde de nieuw aangeschafte kleurtjes uitproberen) en dat ging heel goed. Toen overal tylose doorheen gedaan, goed ingepakt en laten rusten. Na een paar uurtjes 1 pakje genomen en daar lussen van gemaakt en dat ging best goed. Ze werden al vrij snel stevig en vandaag waren ze helemaal mooi hard geworden. Helaas was het overige gekleurde fondant ook wat harder geworden en ondanks heel goed kneden bleef het heel makkelijk breken waardoor ik helaas geen randjes aan de lusjes heb kunnen maken. Dus toen meteen de boel maar aan elkaar geplakt met icing en zie hier het resultaat:

Het is echt niet de mooiste strik ter wereld, maar ik ben er toch best blij mee. Het geeft in ieder geval hoop voor de toekomst

www.cakeme.nl

Ik ben er stiekem wel een klein beetje trots op
.
. Maar voor zo'n experimentje is het dus in ieder geval wel goed genoeg. Het kneedt en rolt wel heel fijn.