1

Onderwerp: Joepie! Strik is gelukt!!!

Helaas nog steeds geen taarten op mijn naam staan (daar komt als het goed is over een week verandering in ;) ) maar ik wilde zo graag iets doen dat ik me aan een strik gewaagd heb. En wonder boven wonder is ie nog niet eens zo slecht geworden!
Voor deze strik heb ik rolfondant van Wiltons gebruik die ik in 2006 (!) voor de lol in Amerika gekocht heb. Had toen geen idee wat je er mee kon doen maar het leek me wel leuk om mee te experimenteren en ook lekker. Dat laatste was dus wel een vergissing want ik vond het spul werkelijk niet te pruimen. Heb dan ook nooit alles gebruikt en had nog twee dichte pakjes (in pastelgeel en pastelgroen) liggen. Ik wist niet of het nog goed zou zijn (kon nergens op de verpakking een houdbaarheidsdatum vinden) maar omdat het ik het toch niet lekker vond leek me dit het ideale spul om wat mee te experimenteren. Het was gelukkig nog gewoon goed kneedbaar en dus bruikbaar. Het rook wel een beetje chemisch maar ach, ik was toch echt niet van plan het op te eten.
Ik heb beide pakjes gekleurd (want ik vond de pastelkleurtjes zo saai en ik wilde de nieuw aangeschafte kleurtjes uitproberen) en dat ging heel goed. Toen overal tylose doorheen gedaan, goed ingepakt en laten rusten. Na een paar uurtjes 1 pakje genomen en daar lussen van gemaakt en dat ging best goed. Ze werden al vrij snel stevig en vandaag waren ze helemaal mooi hard geworden. Helaas was het overige gekleurde fondant ook wat harder geworden en ondanks heel goed kneden bleef het heel makkelijk breken waardoor ik helaas geen randjes aan de lusjes heb kunnen maken. Dus toen meteen de boel maar aan elkaar geplakt met icing en zie hier het resultaat:

http://i12.photobucket.com/albums/a201/Sjakarts/CIMG0354.jpg

http://i12.photobucket.com/albums/a201/Sjakarts/CIMG0356.jpg

Het is echt niet de mooiste strik ter wereld, maar ik ben er toch best blij mee. Het geeft in ieder geval hoop voor de toekomst :lol: ;)

Gewoon, omdat ik het zo leuk (en lekker) vind!
www.cakeme.nl

2

Re: Joepie! Strik is gelukt!!!

Dit geeft zeker hoop voor de toekomst...mooie strik hoor!!!

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

3

Hij is heel mooi geworden

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Ik heb inderdaad wel vaker gehoord dat de fondant van Wilton heel vies smaakt :lol:
Je strik ziet er wel heel goed uit hoor, de lussen zijn mooi strak zonder rafeltjes :thumb:

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

5

Zeker een mooie strik!! Kan mooi op een paastaart met z'n mooie gele kleur!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

6 Laatst bewerkt door Sjak (14-03-2008 08:49)

Dank dank :) Ik ben er stiekem wel een klein beetje trots op :o .

Ja echt, dat spul van Wilton..... brrrrrrr. Als je een heel klein stukje proeft denk je hmmm, best lekker, maar als je er iets meer van eet smaakt het heel raar. Beetje chemisch. Ik zou er niet aan moeten denken om met dat spul een taart te bekleden :nooo . Maar voor zo'n experimentje is het dus in ieder geval wel goed genoeg. Het kneedt en rolt wel heel fijn.

Overigens had ik bij deze strik dus donkeroranje randjes willen maken maar dat stukje fondant was echt te droog/korrelig geworden dus dat ging niet. Het andere pakje had ik blauw en paars gekleurd en leek ook gedoemd te mislukken, maar ik kon het toch niet hebben dus ben er gisteravond toch nog even mee gaan stoeien en heb met moeite nog een stel kleine blauwe lussen weten te maken. Vanmorgen het paars tot randjes geprobeerd te rollen en dat lukte wonder boven wonder ook nog! Heb dus snel alle lusjes aan

Gewoon, omdat ik het zo leuk (en lekker) vind!
www.cakeme.nl

Hij is idd goed gelukt hoor, hopelijk gaat het bij mij binnenkort ook zo goed!!!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

8

Nou die strik is alvast goed gelukt !!!!

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

9

Wat goed zeg! Ben benieuwd naar de volgende! ;)

Mooie strik hoor!!!