1

Onderwerp: Blokkerbol met rare bult

Mijn blokkerbol staat nu al enige tijd in de oven en er zit nu een bult op die aan de zijkant is opengegaan en daar komt dan nog eens wat beslag uit.

Ik heb het recept van de site voor biscuitbasis gemaakt (in twee fases) van 12 eieren. Daarna de twee beslagen even samen door elkaar gespateld en in de vorm gedaan. Hij is niet veel gerezen alleen die bult.

RARARA hoe kan dit?

Ik zal een bord erop zetten als hij klaar is om te kijken of die bult nog kan inzakken. Ik weet alleen niet of de scheur blijft zitten en dit niet moeite geeft met het doorsnijden van de taart en met het vullen.

Ik wilde zo graag een grote bolle vorm heeft iemand nog een tip?

Groet
Ester

2

Re: Blokkerbol met rare bult

Nou hij is net uit de oven.
Ik heb heel wat gaatjes geprikt om te kijken of hij gaar was.

Volgens mij valt het allemaal wel mee. De bult snij ik een beetje weg dan staat hij weer recht. Dan kan ik em morgenavond vullen met aarbeienmous en aardbeienjam. Besmeren met chocobotercreme en bekleden met rose fondant. Versieren met rode en witte bloemen. Ik heb een plaatje in mijn hoofd en hoop dat het dit ook wordt!!

Hij is voor de eerste verjaardag van de dochter van mijn tweelingzus. Ik plaats wel een foto hoor dit weekend.

Groet
Ester

3

Hoi Ester...je kunt ook je bol na het uit de oven halen onderste boven laten afkoelen. Vaak is zo'n bult daarna redelijk weg. Als het helemaal afgekoelt is kun je kijken of je eventueel nog moet bij snijden...suc6

Had je ook interresse om de 17e te komen bij mij??? Hoor het wel van je...

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

4

Ik heb er een bord opgelegd toen die uit de oven kwam en even erop geduwd. Hij is redelijk bijgetrokken nu. Ik moet em alleen nog ff recht snijden aan de onderkant.
Het gaat helemaal goed komen.

Do, ik had al op je topic gereageerd in een andere rubriek. We hebben hier een zaak aan huis en twee kids (4 en 2) dus voor mij is het moeilijker om overdag iets te regelen. Misschien zou het op een donderdag kunnen? Is 17 april een donderdag?
Dan gaan de twee dames hier naar school, maar dan moet ik de oudste wel weer om 11.45 ophalend. Dus dan wordt het weer wat krap aan denk ik. Doe je ook wel eens in de avond?

Groet
Ester

5

Oh ja de bol staat zo wie zo ondertse boven af te koelen nu

toedeloe
Ester

6

Jep...de 17e is op een donderdag...

Heb nog geen avond bijeenkomsten gehad...zit hier dan in huis met 5 andere huisgenoten...man, kind, kind, kind en kind...dus dat wordt wat lastig... :s

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

7

Zo zo
Dacht dat ik het al druk had...
groeten
uit het zonnige maastricht