Onderwerp: weer een bisquit vraag
Ik ben laatst eens wezen testen... De webshop mix en de eigen mix.
Ik dacht altijd al dat mijn eigen mix minder hoog werdt en nu wou ik het zeker weten.
Ik heb 2 dezelfde vormen gebakken met allebei 5 eieren van hetzelfde formaat. Verschil..... De webshop mix komt zeer hoog en mijn eigen mix wordt minder hoog.
Ik klop de eieren zeer luchtig, ze komen bijna boven mijn mix kom uit. Dan roer ik de bloem erdoor (met een lepel) en dan wordt hij al wat steviger, maar nog wel luchtig. Vervolgens doe ik hem in de bakvorm en vervolgens komt hij praktisch niet hoger dan wat ik gevuld heb. Je ziet kleur verschil in de cake van waaraf de cake is gaan stijgen. Kijk hier mijn verschil
wie o wie weet mijn probleem. De cake blijft overigens lekker hoor. Luchtig genoeg voor iemand die het verschil niet weet. Mijn collega's mochten bijv mijn "foute" taart eten en die vonden de cake lekker luchtig, hoewel ik hem compact en iets wat machtig vond. PS ik heb alles al eens geprobeerd. 10 min, 15 min en zelfs 20min mixen op de eieren. Het lijkt niks te schelen
Verder heb ik toch wel besloten dat ik taarten tegen vergoeding, alleen maak met webshop mix om zo kwaliteit te kunnen garanderen. Maar ik kan het niet hebben dan mijn eigen mix niet lukt.