Re: Ik snap er niks van...
Ik zal voor je duimen. Succes.
http://www.taartenvanthea.mijnalbums.nl/
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Ik snap er niks van...
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik zal voor je duimen. Succes.
oh ik kan je (en micky) echt niet helpen...........ME LOVE KENNIE
maar misschien waren met de handmixer mijn kapsels wel heel laag en heb ik een selectief geheugen
doe niets in warm water, mix 10 minuten hoog, 2 minuten laag met ballongarden en mijn (gevulde) kapsels zijn altijd 9 cm
oh ik kan je (en micky) echt niet helpen...........ME LOVE KENNIE
maar misschien waren met de handmixer mijn kapsels wel heel laag en heb ik een selectief geheugen
doe niets in warm water, mix 10 minuten hoog, 2 minuten laag met ballongarden en mijn (gevulde) kapsels zijn altijd 9 cm
AHA je gevulde kapsels zij 9cm !!!!!!!!!!!!! kijk dat is alweer een verschil natuurlijk !!!
:D:D de mijne zijn "normaal" gevuld echt wel 10 of hoger, dus het kale kapsel is dan
ook al hoger..........
Tis natuurlijk oo keen ruim begrip he, een hoog kapsel, (jaren 80)
wat jij hoog vind vind ik misschien wel laag of andersom, maar laat ik het zo zeggen
Kennie doet hier nog niet wat ik van hem verwacht, dus straks de zweep er weer over !!!!
Heb jij ook de MX275 ???
IK heb vanmiddag weer een poging gewaagd en ik moet zeggen het gaat al iets beter. Nog niet zo hoog als met mijn handmixer maar het komt al aardig in de richting.
Wat heb ik gedaan...10 min op volle snelheid (stand 5) en 2 minuten op een lagere stand(1). De eieren lagen in warm water. Maar dat doe ik altijd al.
Ander nadeel van het kapsel is dat hij behoorlijk vaster is dan met de handmixer. Ik geef dus nog steeds de voorkeur aan mijn handmixer.
Hogere scheikunde, af en toe, kapsels bakken . Ik ben verhuisd en probeer nu uit te vinden hoe 'warm' mijn oven is. Gecombineerd met de KitchenAid is het doel nu kapsels van 10 cm (ik ga voor het record hoor ).
Al is dat natuurlijk wel afhankelijk van de diameter van je bakpan (al dan niet met bakpapieren 'kraag') en de hoeveelheid beslag die je erin werpt.
En spelen met de oventemperatuur helpt ook een hoop; ik heb vandaag kapsels van 20 cm doorsnee gebakken op 170 graden C ipv 180, 40 min., en dat scheelde alweer zo'n 1,5 cm in hoogte.
Bij het volgende kapsel ga ik jullie tip van 10 min. vol, 2 min. op 2 en voorverwarmde eieren (:lol:) proberen.
Ik vond nog iets op mijn pc wat ik in een document had opgeslagen, was een tip van iemand hier op het forum, maar haar naam staat er niet meer bij:
Biscuit – extra hoog:
Ik heb gemerkt dat - naast 10 minuten kloppen (echt doen!) - het bakken van je biscuit in "stappen" de hoogte ook positief beïnvloed. Ik zet de oven eerst op 150 graden (ook goed voorverwarmen), dan na ongeveer 10 minuten op ong. 165 graden en na weer ong. 10 minuten op 180 graden. Dan worden mijn biscuits heel mooi hoog. Laatst was ik het vergeten, toen had ik de oven direct op 180 graden gezet en toen was mijn biscuit stukken lager dan anders.
Ik heb overigens de extra diepe bakvormen (met anti-aanbaklaag) van de Blokker, ze zijn niet duur en werken perfect.
heb sinds deze week een kenwood en kan niet anders zeggen dan dat ik tevreden ben. oke ze rijzen iets minder, maar...ze zijn wel luchtiger! Vind de kapsels beter qua vorm blijven. En de botercreme..ja die wordt echt te gek!
Goed....
Eitjes voorverwarmen: check
10 min. op vol vermogen, en 2 min. op stand twee: check
Kapsel eerst 10 min. bakken op 150, dan 10 op 160 en 30 min. op 170 graden C: check
Resultaat: een kapsel dat 0,5 lager is.
Hoe gaat het nu met je kapsels?
Ik doe altijd alles eerst in de kom. Zet ik de kennie aan op de laatste stand zodat alles goed gemixt is (anders krijg je zo'n wolk van mix overal). Dan met een pannenlikker de onderkant goed schrapen zodat die ook goed gemixt wodt. Daarna 8 minuten op hoogste snelheid mixen. als die 8 minuten voorbij is, ga weer alles schrapen. 2 minuten op laagste snelheid, en daarna storten in mijn bakpan.
Ik heb een hetelucht oven, zet hem op 160 en laat het zo totdat 35 minuten voorbij is gegaan. Ik krijg wel een bult, maar daar kan ik er mee leven. lekker luchtig biscuit!
Ik ben nog heel erg tevreden met mijn Kennie.
Het gaat al iets beter, maar het biscuit is veel vaster en nog steeds niet zo hoog als met mijn handmixer. Ben dus nog steeds niet helemaal om.
De botercreme wel, die gaat super!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Ik snap er niks van...