1

Onderwerp: Spoed Vraagje!!!!

Hoi hoi,

Ik heb net mijn beslag voor biscuit in de oven gedaan. Het staat er nu 10 min in en is al behoorlijk hoog. Heb gelukkig wel de rand verhoogd met bakpapier dus hij stroomt niet over.

Maar nu vraag ik me af. Hoe lang moet het maximaal in de oven staan? Ik heb het idee dat het nu al aardig aan het bruinen is en  ik ben bang dat het aanbrand.
Mijn oven staat op 180 graden. KAn ik het iets lager zetten of zal dat ten koste gaan van de kwaliteit van mijn biscuit?

Help aub, ik wil zo graag dat het lukt!!!

Alvast bedankt,
Patty

2

Re: Spoed Vraagje!!!!

Hoeveel mix heb je gebruikt en welke grootte bakvorm? Ik heb zelf altijd mijn oven op 175 graden staan. Als je een hetelucht hebt moet ie nog wat lager.

Ben benieuwd en hoop voor je dat ie lukt!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

3

Ik heb het gedaan volgens een receptje van een collega.

4 grote eieren
150 g basterdsuiker
125 g zelfrijzendbakmeel
25 g maizena

Volgens haar recept moet het 30 min bakken. Ze doet het altijd zo en het gaat altijd goed.
Ik heb mijn oven net op 175 graden gezet.

Hij zit er nu 20 min in. Mag ik eigenlijk nu de oven open doen om erin te prikken en kijken al ie al gaar is. Ik vind het aardig bruin aan de bovenkant, maar dat kan ook komen doordat ik door het glas heen kijk.

Ik heb ook netjes 10 min op de hoogste stand gemixt. Meel er rustig doorheen gespateld en meteen in de voorverwarme oven gedaan.

Ik ben wel blij dat het zo hoog wordt, kan ik het lekker dubbel vullen, maar ik ben gewoon bang dat het te snel gaat en aanbrand.

Groetjes,
Patty

4

Hoi hoi,

Ik heb net uit de oven gehaald. Precies na 30 min.

Volgens mij is het wel goed gelukt. Tenminste zo op het eerste gezicht.
Het voelt veerkrachtig aan en is niet zo bruin als ik dacht dat het was. Het ziet er aan de bovenkant prima uit.

Ik laat het nu even staan en zal het straks op een rooster storten. Ik hoop dat de onderkant er dan net zo goed uitziet en niet aangebrand is.

Bedankt voor alle tips.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes,
Patty

5

ik ben benieuwd!

Groetjes Tweety!

6

Hoi dames,

Mijn biscuit is prima gelukt. Stress om niets :)
Ik was echt bang dat het zou aanbranden en gigantisch zou mislukken. Maar het is goed gelukt, ziet er heerlijk uit en is mooi hoog.

Ik heb het nu verpakt in een pedaalemmerzak en ga het morgen vullen met botercreme en kersenvlaaivulling. Mijn man neemt het mee naar zijn werk.
Ik ga het niet bekleden maar helemaal vol smeren met botercreme of slagroom. De zijkanten met nougatine of chocovlokken bedekken en de bovenkant toefjes spuiten en bestrooien met iets van gekleurde hagel of iets in die trand.

Ik maak zeker foto's en dan plaats ik ze hier.

Groetjes,
Patty

7

Super!!!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3