1

Onderwerp: Krullen!

Ik zie vaak op taarten vooral bij strikken van die leuke krullen.
Hoe maak je die?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=21523

2

Re: Krullen!

hihi, leuk dat je mijn eerste baksel als voorbeeld hebt genomen. Ik had namelijk zelf ook geen idee hoe ik het moest doen. Nu wil het zo zijn dat ik van beroep "Nagelstyliste" ben en ik had in mijn la nog ongebruikte "Pinch-stokjes" liggen in 6 verschillende diktes. dat zijn stokjes waarmee je acryl kunstnagels in een mooie ronde vorm kan duwen. maar aangezien ik die tot nu toe nog nooit gebruikt had (ik werk liever met nageltips en die hoef je niet te pinchen) heb ik ze nu voor de krullen in beslag genomen. Maar ik vind dit zelf niet de meest ideale manier en de krullen zijn ook niet even dik. 

Ik denk dat je gewoon marsepijn/fondant in dunne reepjes moet snijden en dat sliertje dan ergens omheen draaien, dan krijg je dus een platte krul ipv een ronde krul. (snap je wat ik bedoel?) Ik had namelijk sliertjes gerold, maar ik denk dat snijden mooier is.

Ik hoop dat er een meer ervaren iemand is die je wat beter kan uitleggen hoe het echt hoort. :)

Groetels, Annette
* Don't live faster than your Guardian Angel can fly *

3 Laatst bewerkt door Bakkertje_76 (09-03-2008 14:16)

Maar doe je dan ook nog iets door het marsepein?
Van dat spul dat het wat steviger wordt?
Wat je ook gebruikt voor letters wt je 4 uur moet laten rusten.

4

Ik heb dat niet gedaan, maar dat was meer uit luiheid! :) Misschien had het wel gemoeten, maar ze zijn wel redelijk hard geworden.

Groetels, Annette

Ok, ik ga het ook eens proberen, dank je wel voor de tip!

6

Succes! Wel showen die krullen he! :)

Groetels, Annette

7 Laatst bewerkt door Carin (09-03-2008 15:47)

Ik draai dunne pillen (hand of sugar gun) (dus niet reepjes snijden) en die wikkel ik om een breinaald. Die hang ik dan in de vensterbank in de keuken, tussen 2 senseoblikjes te drogen. Je kan ze ook ergens anders hangen natuurlijk :lol:
Ik doe er wel tylose door trouwens.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

ik heb het ook wel eens gedaan om een potlood heen

9

:Y om een potlood heen (en dan eerst een sliert maken met de sugar gun) en liggend laten drogen op een spons.

10

Om een (buigbaar) rietje

Om een sateprikker!!!