kids4co schreef:Simone86,
Marsepein zonder amandelen gaat je denk ik niet lukken!
Heb het geprobeerd voor mijn dochter die allergie heeft voor noten,
dus ook geen amandelen mag,
maar het is zonder niet goed te krijgen, volgens mij...
Klopt....Verschillende mensen op het forum hebben het al eens geprobeerd, maar het werkt niet. Je kunt er alleen zeer eenvoudige figuurtjes van boetseren. Uitrollen gaat niet, want dan breekt en scheurt het. Bovendien is het maar kort houdbaar. En ook niet lekker begreep ik.
Ibonn schreef:Heb me de afgelopen Paasdagen ook geamuseerd met het maken van Chocolate leather. Was toch niet zo makkelijk als ik verwachte.
Witte chocolade is iig moeilijker dan melkchocolade maar heb al wat roosjes gemaakt en ook al een grote lap uitgerold en op veel poedersuiker is dat idd goed te doen. Je moet dan wel de bovenkant zo strak mogelijk proberen te houden om als bovenlaag te houden want de onderkant ziet er niet meer uit door al die poedersuiker.
Poedersuiker?? Daar heb ik geen ervaring mee....Ik rol gewoon uit op een plastic tafelzeil, dat gaat vrij gemakkelijk omdat het wat vettig is.
Ibonn schreef:Nu heb ik alleen nog een vraagje: kan ik de chocolate leather met een milkyway/slagroomvulling op de taart plakken of kan dit alleen met botercreme. De taart wordt met Milkyway/slagroom een banaan/slagroom gevuld dus botercreme vind ik er niet echt bij passen?
Dat vraag ik me ook af....Volgens mij moet het wel kunnen, het vetgehalte is volgens mij dermate groot dat het niet smelt van vocht. Maar zelf heb ik het niet geprobeerd, ik heb gewoon botercreme eronder gedaan voor de zekerheid.
Dat botercreme niet zou passen bij slagroom/milky way/banaanvulling ben ik niet met je eens! Ik zou een dergelijke taart, die bekeed zou worden met fondant of marsepein, afsmeren met chocoladebotercreme, zaaaalig!!!!
Groetjes, Jozien.
Eigen taart is goud waard! ;)
Klik
HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en
HIER voor links van medebaksters!