1

Onderwerp: Oke.. heel wat beginnersvraagjes

die eigenlijk in meerdere categorieen zijn onder te verdelen, maar ik stel ze toch gewoon hier in 1 topic :D

1) een gewoon simpel taart van 24 cm doorsnee.. in hoeveel lagen moet je die nu eigenlijk snijden 1 of 2?

2) ik heb gisteren gewerkt met simpele banketbakkersroom (zo`n zakje uit de supermarkt met water en slagroom erdoorheen) Hoe lang kan ik deze nog bewaren, want ik had veel te veel, en moet ik voor dit spul ook nog een dijkje bouwen?

3) ik heb met zo`n zakje mix van de taartenwinkel, botercreme gemaakt. Maar daar moet ook water bij, is deze dan wel geschikt om af te smeren (overigens is mijn fondant er niet van gesmolten zag ik) en hoe lang is deze te bwaren in de koelkast

4)De biscuittaart, kun je die van te voren al maken en hoe kan ik deze dan het beste bewaren (en hoe lang)

nou hier laat ik het nog even bij .. er komen vast wel meer vragen op mijn pad :D

2

Re: Oke.. heel wat beginnersvraagjes

Hoi Wendy,

1. Hagt er vanaf hoe hoog je kapsel is en of je van veel of weinig vulling houdt.

2. Hoe lang je het kan bewaren weet ik niet, staat dat niet opde verpakking? Ik zou er weel een dijkje omheen leggen.

3. Je kan daar inderdaad wel mee afsmeren, maar persoonlijk doe ik dat altijd liever met de simpele botercreme van 1 deel boter en 1 deel poedersuiker (met een smaakje erdoor :9 )

4. Biscuit kan je prima van te voren maken en als je 'm goed verpakt in plastic kan je 'm wekenlang in de vriezer bewaren. Buiten de vriezer kan het een paar dagen.

Succes!
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

oke super.. bedankt voor de antwoorden

4

Wendy,

1. Ik snijd mijn taart van 24 cm in 2 lagen, zodat ik ook 2 verschillende vullingen in kan stoppen ;) Hier bevalt iedereen de aardbeienmousse van Koenie op de onderste met verse aardbeien en de 2e laag met banketbakkersroom wel!

2. Een dijkje moet je er zeker omheen leggen.. ik had dat niet gedaan de 1e keer en dat ging niet zo super moet ik zeggen. Hij werd niet zo mooi recht en ging opeengegeven moment smelten waar hij in contact kwam met mijn vulling

3. Ik ken de botercrememix niet, maak het altijd zelf met 1 deel boter en 1 deel poedersuiker, maar je kan het zover ik weet het er inderdaad gewoon mee afsmeren!

4. Biscuit kun je makkelijk invriezen en dus ook al vantevoren maken als je weinig tijd hebt die dag. (wist ik in het begin nog niet en kwam dus wel wat in tijd nood..)

Ben zelf ook een beginneling, maar door veel meelezen hier op het forum kom je toch ook wel veel dingen tegen.

Nog succes en hopelijk zie ik een keer een taart in de taartenparade langskomen!

5

Banketbakkersroom zou ik niet langer dan twee dagen bewaren. hier had ik die ook en na drie dagen kon ik hem weggooien, hij stonk vreselijk.

Altijd een dijkje gebruiken bij banketbakkersroom, vulling komt er zo uitgelopen, helemaal als hij wat langer buiten de koelkast staat!

Botercreme van de mix met water kun je heel goed gebruiken voor aan te smeren hoor.

veel succes!

Roosje

6

Je hebt overal al antwoord op gehad, maar wilde toch ook nog even melden, dat ik altijd de botercreme mix gebruik om af te smeren hoor en als je de mix gemaakt hebt, is ie in de koelkast een week houdbaar, als ik het goed heb, je kan het ook goed invriezen.

Als het straks hartje zomer is, is het misschien beter om met zelfgemaakte botercreme af te smeren!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!