1

Onderwerp: combi...vies!

Ik heb een taart van moscovisch deeg gemaakt. Het deeg maken ging (naar mijn idee) best goed, de eiwitten mooi stevig schuimig gemixt en alles netjes afgewogen. In het recept stond vervolgens dat je op het eiwitmengsel alle andere ingredienten moest leggen en dan voorzichtig moest roeren. Dit heb ik ook gedaan, maar toen kwamen er klonten in van de boter en bloem. Heb toen iets harder geroerd, maar er zaten nog steeds klontjes in. Het bakblik met boter en bloem ingevet. Toen die klaar was en afgekoeld, 1 keer doorgesneden en monchou overgesmeerd. Kersen op siroop ingedikt en ook erover gedaan. Ik dacht dat dit wel een redelijke combinatie was, maar *&^%#$^ wat smaakt dat ding goor. Misschien had ik door de monchou nog slagroom moeten doen? Iemand een idee? Straks maak ik alleen nog maar mislukte taarten, die vullingen willen nooit zo bij mij..:(

Groetjes Marianne
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and... having fun!

2

Re: combi...vies!

Wat vond je precies vies? De 'cake' of de vulling?

Monchou is vrij compact, mengen met slagroom maakt het luchtiger, vind ik zelf wel lekkerder :). En had je er wel suiker doorgedaan?

Wat heb je gebruikt om de kersen in te dikken? maizena bijvoorbeeld vind ik zelf een minder lekkere bijsmaak geven. Soms kun je de smaak een beetje oppeppen met wat kaneel en/of een scheutje port (of een likeurtje). En kersenvlaaivulling in een blikje is wel zo makkelijk, lekker en niet duur!

Als ik zo lees hoe het ging met het moscovisch deeg, denk ik dat he te lang hebt geroerd ivm de klonten, waardoor hij te plat en niet zo luchtig werd (je zei dat je hem

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

De smaak van alles samen vond ik vies, maar ik dacht ook al wel dat het eraan ligt dat ik geen slagroom/suiker erdoor heb gedaan. En die mixen klinken wel aantrekkelijk :D De kersen heb ik inderdaad ingedikt met maizena. Pff, ik heb weer wat moed gekregen om het weer te proberen! Bedankt voor je tips :P

Groetjes...

Groetjes Marianne
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and... having fun!

4

je schrijft eiwitten mooi stevig gemixd....zo stevig dat je t gehell op zijn kop kon houden?
het droge mengsel dat je erna op "legt" eerst door een zeef en heel voorzichtig roeren...of scheppen is wel beter...tot alle klonten weg zijn...laatst had ik zelf klonten in mijn beslag...of het zal er zo uit...maar toen ik t in de vorm deed was er niets aan te zien :)

ga door het gaat je zeker lukken...suc6

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

5

Ik doe door de monchou altijd slagroom...endaarna verkruimelde bastogne koek erdoor scheppen,daarop laagje kersenvlaai vulling en hier vinden ze het heerlijk!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken