Onderwerp: Ik ga morgen de beroemde Red Velvet cupcakes maken, maar
Is baking soda- bakpoeder....
en cider vinegar...wat is dat voor iets...iemand...ben al op wat amerikaanse forums geweest maar vind t niet...
bedankt...
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Ik ga morgen de beroemde Red Velvet cupcakes maken, maar
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
en cider vinegar...wat is dat voor iets...iemand...ben al op wat amerikaanse forums geweest maar vind t niet...
bedankt...
vinegar is azijn/ edik...zie ik maar welke...
Ik vermoed appel azijn (van appelcider zeg maar) Helemaal zeker weten doe ik het niet
Ik vermoed appel azijn (van appelcider zeg maar) Helemaal zeker weten doe ik het niet
Dat was ook mijn eerste reactie toen ik het las.
ok thanks zal gelijk kijken of ik iets kan vinden hehe
= sodium bicarbonate. Het is geen bakpoeder. Bakpoeder bevat wel baking soda (zout). Wat jij zoekt is denk ik baking powder.
hmmmm dus baking soda is een soort bakzout???
Het is inderdaad geen bakpoeder, wel een soort rijsmiddel. Eigenlijk is het gewoon zuiveringszout. Misschien kan je het vinden als je een van deze woorden kan vertalen; natriumbicarbonaat, natriumwaterstofcarbonaat, dubbelkoolzure natron..
Of misschien zelfs als maagzout bij de drogist.. maar dan heb je kans dat je weer alleen 100 kilo voor 10.000 euro kan krijgen
Meestal kan je baking soda op zich wel vervangen door bakpoeder, maar in dit recept is het geloof ik nodig omdat het een reactie oproept waardoor de rode kleur helderder wordt (baking soda+azijn).
Het is voor mij allemaal chinees. Behalve de baking soda dan. Zit in mijn tandpasta! Ben wel zeer benieuwd naar het resultaat. Succes!
ik heb heinz applecider bij de winkel gevonden made in USA hihi
.... bakingsoda moet zijn wat wij hier Natron noemen....denk ik....
Ik vond iets over pepperkake waar natron in gaat en het werd vertaald/vergeleken met baking soda, dus ik vermoed dat je inderdaad gelijk hebt!
yes...bedankt sir kneighf....dan kan ik werkelijk aan de slag jippi....
ik laat uiteraard t resultaat zien
ok nog 1 vraag van mijn kant ALS er iemand is die weet hoe en wat...
dit is t recept
3 1/2 cups cake flour (not self-rising)
3/4 cup (1 1/2 sticks) unsalted butter, softened
2 ½ cups sugar
3 large eggs, at room temperature
6 tablespoons red food coloring
3 tablespoons unsweetened cocoa
1 1/2 teaspoons vanilla extract
1 1/2 teaspoons salt
1 1/2 cups buttermilk
1 1/2 teaspoons cider vinegar
1 1/2 teaspoons baking soda
dit is genoeg voor 36 stk...dacht dat ik de helft zou doen....
maar 1 cup is hoeveel???
1 cup is 5 dl ik vond t voor degene die t willen weten hehe
1 cup is 2,37 dl
1 cup is 5 dl ik vond t voor degene die t willen weten hehe
1 cup is 2,37 dl
1 cup is 250 ml.
En nog even over die baking soda,ik heb het zelf hier bij de apotheek gekocht!!Maar nog niet gebruikt!!!
Was niet duur,2,50 euro
ok dames ik heb ze in de oven en ik denk dat t wat wordt hehe...smaak vat t beslag was goed...ik verdubbelde denk ik boter....nam iets minder meel en melk 2,5 dl dus veel meer als in t recept hehe
Is het beslag gelukt? Want
Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/
Nou, een cup is een cup hoor, de hoeveelheid is wel hetzelfde, alleen het gewicht niet. Wij werken met gewicht en zij met een inhoudsmaat Maar dat bedoelde je waarschijnlijk dus ik zit nu heel flauw te doen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Ik ga morgen de beroemde Red Velvet cupcakes maken, maar