1

Onderwerp: eerste bestelling van niet vrienden of familie .....

Iemand had op mijn hyves-pagina mijn taarten gezien en wilde er graag een bestellen. Lang over nagedacht.... Vond het lastig of ik dit wel wilde. Want ik weet ondertussen uit ervaring dat er op een verjaardag vaak gevraagd word waar de taart vandaan komt en daar komen dan weer andere bestellingen van, toch ?? Maar ik heb toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de bestelling aangenomen. Het was een simpel hello kitty taartje die ze gezien had. Het plaatje wilde ze hetzelfde maar voor de rest mocht ik het zo maken als ik zelf wilde. Ik heb er een gezellige meiden taart van gemaakt. Vanmorgen bij het ophalen was de moeder er helemaal weg van. Ik helemaal blij natuurlijk. Kreeg nog 5 euro extra ook. Ik had 1,5 euro pp gevraagd. Dus 30 euro voor de taart. ( wel een redelijke prijs, toch ???) Alleen volgende keer doe ik voor een stapel gewoon het aantal personen en dan nog iets erop voor het stapelen. Ik vind het toch altijd meer werk om het af te werken... had daar even niet aangedacht toen ik de prijs noemde.  Weer wat geleerd. Ben nu heel benieuwd of er nog meer bestellingen uit voortkomen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EI7YBR7B.jpg

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl

2

Re: eerste bestelling van niet vrienden of familie .....

Je hebt helemaal gelijk. Zien eten, doet eten.... En als ie lekker is, willen anderen dat ook. Ik vind 30 euro overigens een prima prijs voor zo een dubbele taart (ik doe 27,50).

Greetz Miranda

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

3

Ooooh leuk via hyves hihi. Nou hij mag er wezen hoor. Super taart

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Wat een prachtstapel! Iedere cent van de €30 waard! Ook van €35 trouwens...

miep-miep schreef:

Alleen volgende keer doe ik voor een stapel gewoon het aantal personen en dan nog iets erop voor het stapelen. Ik vind het toch altijd meer werk om het af te werken...

Ik zit daar ook altijd mee te worstelen, maar dan de andere kant op...als ze twee losse taarten bestellen ben je toch nog veeeel meer tijd kwijt met ook de bovenkant??

Je hart fluitsert, luister goed!

5

Prachtige taart! Helmaal leuk zo'n eerste opdracht en ook zo spannend!

Heel mooi, goed gelukt hoor!

veel bakplezier, groetjes Annemiek

7 Laatst bewerkt door Minke (24-02-2008 20:04)

Och, wat een snoepie!! :Y

Hier komen vast en zeker meer opdrachten van!!
Enne, 30 euro is een redelijke prijs. Maar volgens mij mag je de volgende keer wel wat meer vragen hoor! :D
Welke afmetingen zijn de taarten?

8

Het is inderdaad waar dat je met 2 taarten ook lang bezig bent.  Het blijft gewoon lastig om een prijs te maken. Het loont nooit je tijd die je er mee bezig bent. En dat geeft ook niets. Het word dan gewoon een "betaalde"  hobby...

Groetjes van Miranda

9 Laatst bewerkt door miep-miep (25-02-2008 12:07)

De bovenste is 20 cm en de onderste 25 cm. Ik ga maar van 8 en 12 personen uit. Ze zijn bijna 10 cm hoog dus waarschijnlijk halen ze er meer stukken uit. Maar ja, zou het vervelend vinden als ze tekort hebben.  Het blijft ook een lastig iets om te bepalen hoeveel stukken er uit een taart gaan. Ik hou het schema van felicitaartjes aan en ga dan uit van het minste aantal stukjes.

Groetjes van Miranda

10

Gefeliciteerd met je eerste bestelling!! En met zo'n mooie taart kun je er donder op zeggen dat daar weer meer bestellingen uitkomen!!
En da's alleen maar leuk toch?? Zo kom je een beetje uit de kosten!!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

11

Ohh hij is super leuk zeg !!!

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

Een hele leuke Hello Kitty stapel!!!!Hij is iedere cent waard!!!

13

He Miran,
Gave Taart!!!!!!

Ik kom donderdag even in je dorp. Ga even naar onze favoriete winkel. Zoe gat bij mijn ouders logeren, dus een goeie reden om ook even naar de webwinkel te gaan.

Natascha

Groetjes Natascha

14

Gefeliciteerd met je eerste echte bestelling! (want ja, vrienden en familie is toch iets anders, niet?)

Een mooie taart en ik hoop dat er veel bestellingen uit voortkomen!

Roosje

Gefeliciteerd met je eerste officiele opdracht. En een hele leuke taart ook nog eens.
Daar gaan zeker meer bestellingen uit voort komen. En als je nog fooi krijgt zit je zeker niet te duur met je prijs. Dus volgende keer gewoon er iets bij doen.

Groetjes, Jolanda
Mijn foto's kun je zien op www.mijnalbum.nl/Album=WZ4SGBSA

16

Leuk is ie hoor. Het is wel toevallig dat er twee Miranda's op dit forum dit weekend een eerste "niet familie en vrienden taart" moeten maken. Het is inderdaad zo dat van een bestelling wel weer een andere bestelling komt. De zus van mijn opdrachtgeefster had de taart gezien en zij al dat ze mijn naam ging onthouden...

groetjes, een andere Miranda

17

Moig geworden hoor!

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

18

Heel mooi hoor....en gefeliciteerd met je eerste betaalde opdracht....je stapel is het iedere cent waard!!! En hiervan komen de volgende opdrachten....let maar op....

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

Gaaf joh, maar brengt wel wat meer spanning met zich mee he ?
x mo

20

€30,- veeeeeelste weinig voor zo'n mooie taart, en je haalt er veeeeeel meer stukken uit.
De taart is super schattig.

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

21

Mooi dat rood als basis voor de taarten,en je plaatje is ook supergoed gepuzzeld,dus je bestelling voor een vreemde is top.

groetjes,Natasja.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

22

Super leuke stapeltaart zeg! Super gemaakt!

Groetjes Tweety!

23

heel mooi!

24

Wat een leuke taart!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

25

wat een prachtige taart! mooi hoor

ik functioneer alleen op suiker...