1

Onderwerp: Help, vlinder probleem!

Voor een taart die vrijdag middag af moet zijn had ik mooie vlinders gemaakt. Ze waren al helemaal droog maar stuk voor stuk zijn ze bij verplaatsen uit elkaar gebrokkeld. Grrrrrr.
Alsof mijn icing niet goed was ofzo.
Ik baal echt vreselijk. Ik moet nu snel (met nieuwe icing) nieuwe maken.

Red ik dat ivm drogen? Nog tips om het sneller te laten drogen?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Chantal

2

Re: Help, vlinder probleem!

Ja hoor redt je wel.
Als je icing goed is, kun je de lijnen spuiten, en een paar uur later al, de vleugels invullen. Dat is na 2 dagen wel goed droog hoor.
Tips om sneller te laten drogen heb ik niet. Zou ik ook niet proberen... ik heb me weleend laten vertellen dat als je gaat fohnen ofzo, je meer kwaad dan goed doet :s.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Zet je vlinders een uur of 2-3 in de oven op 50 graden. Dan drogen ze heel mooi op!!

4

Zijn ze dan na die 2 of 3 uur gelijk klaar om verder af te maken Nathalie? En moet de ovendeur dan op een kier, zoals met schuimpjes?

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Hoi Chantal, ik heb een keer als tip gekregen om wat meer eiwitpoeder toe te voegen aan de icing, en het heel langzaam 10 minuten te laten draaien, dan krijgt het meer elasticiteit en breek het minder snel.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Ja, ietsje meer eiwit(poeder) werkt heel goed..zo heb ik ook een tiara gemaakt en die was heel stevig.

7

Ik heb toen idd de deur open laten staan (met een houten spatel ertussen) daarna kan je ze gewoon verder afwerken en gebruiken.

8

Bedankt allemaal dan ga ik vanavond weer aan de slag!