1

Onderwerp: Dessertenbuffet: ideetjes

Hoi allemaal

Een collega van mij gaat trouwen eind april met haar vriendin. Haar schoonzuster zorgt voor het dessertenbuffet. Nou, ik liet haar het boek zien van PP 'hoe versier ik een lekker koekje' en ik zag ze zo al helemaal wegdromen (het harttaartje in het boek dat vond ze heeeel mooi...)
Het resultaat is natuurlijk of ik wil meehelpen om een dessertenbuffetje mee in elkaar te helpen flansen. Nou ik met mijn grote mond... Tuurlijk. Dat wordt effe oefenen. Vanavond even proberen een taartje te maken voor Valentijn voor mijn ventje.... (dit weekend heb ik mijn eerste puzzeltaartje gemaakt, en dat veel ook goed mee)
Hebben jullie soms ideetjes wat men allemaal op een buffet aan lekkers kan presenteren? Der zijn ongeveer 130 zoete mondjes te voeden...
Ik dacht er aan van 2 vrouwkes te boetseren voor eventueel op een harttaart te zetten of zo. Als iemand soms een tip of howto heeft, altijd welkom, want boetseren lijkt mij best moeilijk.
Alvast bedankt.
Groetjes
Heidi

2

Re: Dessertenbuffet: ideetjes

duo-chocomousse, flan caramel, bavarois (groene appel, speculaas, citroen en framboos) , petit-fours, soezen (mag echt niet ontbreken, makkelijk te maken en lust iedereen), verse fruitsla, ...

en dan de bruidstaart natuurlijk!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3 Laatst bewerkt door karentje (13-02-2008 17:29)

Gevulde cupcakes, vers fruit met een chocoladefontein, voor de kindjes van die kermisappels, dat oogt mooi.
Chocolade gesmolten en in plakjes met noten terug laten hard worden, macaronnekes....
Niet te veel van alles want er is heel snel te veel. Je vergist je daar snel in.
Eens op de martha stewart website kijken, daar staan ook mooi buffetten in.
En het mooi presenteren.

En nu heb ik zin in soezen,katleen !!!

4

karentje schreef:

En nu heb ik zin in soezen,katleen !!!

ewel, volgend weekend moet ik er een berg maken, dus spring effe binnen ;)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

Creme brullee, appelcrumble ,bavarois, bowl, panetonne of vers fruit teveel om op te noemen.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

6

Misschien kan je ook kijken naar wat je allemaal goed van tevoren klaar kan maken en eventueel een paar dingen voor op het laatste moment. Ik zou ook denken aan presentatie (waar wil je het in opdienen etc.). Wil je duidelijke een persoonsporties doen of bakken en schalen met dingen? Op die manier kan je een variatie aan dingen samen stellen, die zonder (teveel) stress gemaakt kunnen worden.

>>> NIEUW: Zoetekoek heette voorheen Supermuis!!!

7

Bedankt voor de leuke ideetjes. Daar heb ik al heel wat aan.
Een chocoladefontein dat lijkt mij ook superleuk...en soezen. Mmm. Daar had ik nog niet aan gedacht. En dat kan ik ook maken op voorhand en invriezen.
Supermuis, je hebt gelijk. Ik zal best even kijken wat ik van tevoren kan maken, want ik denk dat ik op de dag zelf men handen vol zal hebben aan het afwerken en presenteren.

Ik hou jullie op de hoogte.

8

-Kleine glaasjes vullen met chocolademousse, daarop een schepje slagroom.
-Kleine vierkantjes appel-kruimeltaart.
-Rode vruchtenmousse met room: 500 gr. rood fruit pureren en verwarmen, 20 gr. suiker toevoegen. 1 eetl. maizena met beetje koud water gladroeren, door het fruitmengsel roeren. verdelen over kleine glaasjes en af laten koelen.  Slagroom met vanillesuiker lobbig kloppen. Voor serveren room over de glaasjes verdelen, garneren met een paar geroosterde amandelen. ( ze hebben tegenwoordig ook mooie weggooi glaasjes, als je dat makkelijker vindt)
Succes met je buffet!!

Wacht niet op het leven, het leven wacht op jou
Groetjes van anita

9

Bij Ikea kan je kleine kaarsenpotjes van glas kopen (Galej, theelichthouder 4 stuks voor € 1,-) en deze zijn ideaal om bijvoorbeeld mousse, trifle en aanverwante toetjes in makkelijke eenpersoonsporties te maken. Ik heb tientallen van deze potjes en maak vaak verschillende toetjes hierin die ik dan op tafel zet. Iedereen kan dan toetjes naar smaak kiezen en meer dan 1, want ze zijn niet heel groot. Succes verzekerd!

Never give up on things that make you smile......

10

Op oudjaar heb ik ook voor een dessertassortiment gezorgd.
Ik had fondantbaverois met wittechocoladesaus (komt uit 1 van de drie dikke Colruytboeken-weet niet precies meer welke)
Dat is heel gemakkelijk om te maken en laat zich goed bewaren.  De overschot heb ik gewoon ingevroren.
Ik had ook een plattekaastaart met frambozencoulis gemaakt. 
Beide desserten vielen toch in de smaak. 
Veel succes!

11

bavarois, chocomousse (witte en bruine), biscuit, petit fourtjes, fruitsla, koekjes, pralines (bonbons), kwarktaart, cake

12

Iedereen bedankt voor de ideetjes.
Ze wil alvast een bruidstaart en de soezen :P zullen ook present zijn.
Groetjes
Heidi