1 Laatst bewerkt door tom poes (17-02-2008 13:34)

Onderwerp: Mijn grrrrrr... kasteeltaart!

Deze taart voor de verjaardag van Hannah het buurmeisje van 4 was de eerste waarvan ik echt woest ben geworden en de neiging kreeg om 'm op zijn kop in de kliko te gooien.... http://smile.smilies.nl/426.gif
Tot en met het landschap ging alles goed en zelfs wel van een leien dakje, maar toen... Het kasteeltje is een vierkant gesneden rond taartje, mooi hoog, 3x gevuld, afgesmeerd en bekleed. Netjes op een kartonnetje gezet, 4 maisprikkers in het landschap als fundament. Om de een of andere reden hing het kasteeltje toch al meteen wat achterover... :/
Toen de torentjes! Het leek mij leuk om de voorste 2 als een soort balkonnetjes aan het kasteeltje te hangen, maar 10 cocktailprikkers later en langzaam steeds maar weer eraf zakkende torens was dat toch geen goed idee meer, maar er was geen weg terug meer...  :( Ik heb geprobeerd om de boel te ondersteunen met 2 chocoladesticks die in de taart weer op maisprikkers rusten, dat leek even een goed idee, maar weer zakten langzaam de torens schuiner en schuiner... :S In decoreren had ik zo langzamerhand al helemaal geen zin meer, dus ik ben met pijn in mijn buik en 2 schuursponsjes onder de balkontorentjes grommend naar bed gegaan nadat ik eerst nog mijn potje minizilverballetjes had omgegooid :grr:
Na een onrustige nacht vol instortende kasteelruines werd ik om half 7 wakker, om 7 uur kon ik het niet meer uithouden en ben ik met lood in de schoenen de trap afgestommeld... en hij leefde nog, wonder boven wonder...
Dat gaf me toch weer wat moed en toen heb ik 'm dus toch maar af gemaakt, in plaats van bij de buren aan te bellen om te zeggen dat ze toch maar naar de vlaaienboer moesten...
Ik hoorde na een poosje dat de buren ook wakker waren en toen de taart klaar was, dacht ik "Weg ermee en garantie tot aan de voordeur....".
Gelukkig zei Hannah direct:
"O die wilde ik precies....."
"Alleen die witte bloemetjes hadden niet gemoeten, alles moest roze.."
" En die spijkertjes kun je ook niet eten"
(dat waren dus de &^$Y*$-zilverpareltjes in de rode bloemetjes).
Gelukkig had ik als extra verrassing voor Hannah de biscuit roze gemaakt :+
De boel is gevuld met BBR met manderijntjes, jam met een knisperchocolaagje en frambozensaromaslagroomkwark :D

Nou hier komt het 'rampenplan', jullie kunnen uitbarsten in alle bemoedigende complimentjes ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DGKVXQDJ.jpg

En nog 1 van de zijkant waar het achterover hangen heel duidelijk is, wie tips heeft is van harte welkom!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HPDP6736.jpg

Uit pure pesterij zijn de balkonnetjes de hele dag bij de buren er dus gewoon aan blijven hangen zonder schuursponsondersteuning....

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

2

Re: Mijn grrrrrr... kasteeltaart!

ik vindhem toch wel mooi, maar kan me indenken dat heel wat hebt gevloekt. Gelukkig was je buurmeisje er blij mee want daar gaat het uiteindelijk toch om

3

oh wat een drama verhaal, maar ik vind het resultaat prachtig hoor!

ik functioneer alleen op suiker...

4

Het is echt sprookjeskasteel, zo weggelopen uit een disney film. Ik snap dat je baalt, maar je buurmeisje vond het mooi en daar gaat het om!

5

Ooh wat een verhaal. Erg is het he? Als het niet gaat zoals je wil
Maar ik vind het een supertaart geworden. Hij staat op een berg hoor, dan hoort hij iets scheef te staan ;)

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

je verhaal vind ik echt geweldig ik voel je ellende hier helemaal ;)
maar je bent echt veels te kritisch je taart is geweldig en dat scheve is idd wat zonde maar van voren zie je er niks ven en jij baalt nu maar die taart is allang vanaf zijn bergje in donkere gaten beland!!!!

7

wat ik echt niet snap.....werkelijk waar niet....is waarom je de bloemetjes nou niet roze hebt gemaakt...WHOEHAAA.., :)

Meid, wat een taart..hij is echt zo gaaf...uniek, enig in zn soort.
Geen net nieuw gemaakt kasteeltje..maar zo een die al 3 eeuwen sprookjes mee heeft gemaakt...

Overigens hebben ze daar een goede tuinman, te zien aan de perfect ronde buxusbol!!!

8

zo lijkt ie juist nog echter, ik vind em mooi!

9

Ja, de zwaartekracht tarten valt nog helemaal niet mee,
en toch vind ik dat je dat prima gelukt is.
Ook vind ik het een lief geheel geworden.
Je buurmeisje blij, missie geslaagd.

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

10

Volgens mij heb je een spookkasteel i.p.v. een sprookjeskasteel....whaaaaaaaaa.... Nee joh....even serieus....heel leuk geworden hoor!!! Weet je...kastelen zijn ook niet helemaal recht...dus maak je niet druk...je buurmeissie vond het toch geweldig? Nou daar gaat het om....en wij zijn gewoon te kritisch (spreek uit ervaring...hi hi hi hi hi). Je hebt hele lieve kleurtjes gebruikt...toppie!!!

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

11

dit kasteel op de belg (volgens mijn dochter) is goedgekeurd voor haar verjaardag, voral  omdat alle prinsessen erop te zien zijn
Ondanks het rampen verhaal is hij super geworden en ja als je een kasteel op een berg bouwt dan kennie gaan schuiven :lol:

Alles goed???? nee 3 fout

12

Haha Yvonne, wat een vreselijk verhaal, kan me zo voorstellen dat je amper geslapen hebt en niet eens die trap afdurfde ;) :-D Maarre ik vind het echt superleuke taart, heel origineel, dat scheve zie je dus amper op de foto en stoort ook helemaal niet maarre dat er geen roze bloemetjes zijn, dat is wel een beetje jammer :lol:
En dat het balkonnetje de hele dag bleef hangen daar blijkt toch echt wel uit dat je de STUT-award van deze maand gewonnen hebt :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

13

Op de foto van de zijkant ziet het kasteel er inderdaad uit alsof hij zo de afgrond in kan duiken, ik kan me voorstellen dat je er slecht van hebt geslapen :s. Vreselijk als je het in je hoofd zo leuk hebt uitgedacht en de uitvoering werkt niet mee :D.
Maar.... aan de voorkant (de belangrijktste kant! :lol:) is er helemaal niets van te zien! Dus al met al een heel mooi sprookjeskasteel met de verkeerde kleur bloemen ;):lol:.

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

14 Laatst bewerkt door karine (17-02-2008 18:17)

Het kan altijd niet meezitten h

15 Laatst bewerkt door manika (17-02-2008 18:31)

Een vloekende Tom Poes ? Dat ben ik niet gewend van je ;) Maar ondanks dat het volgens je verhaal niet helemaal meezat, vind ik je kasteel echt super :thumb:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

16

Kan jij het helpen dat er net een aardbeving in prinsessenland was, gelukkig was het net niet heftig genoeg en heeft het kasteel het overleefd. Prinsessen zijn op het nippertje nog gered door een stel stoere prinsen. Spannend verhaal joh! Helemaal zoals je van te voren bedacht had toch?
Zit je ons nu een kletsverhaal te vertellen over taarten die niet goed lukken enzo, ha, daar trappen we niet in!

Oftewel, ik vind hem schitterend, vooral die witte bloemetjes met die spijkers ;)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

17

meid ik zou ook helemaal gek worden denk ik. dan heb je van alles in je hoofd ziten en dan lukt het gewoon neit zoals je wil. Zou er ook echt niet van slapen.
Maar goed ondanks dat het wat schevig (nihil) is vind ik het een supergave taart!
de toren van Pisa is ook scheef, en niemand die er moeite mee heeft hoor ;)
geitje, het valt reuze mee joh.
Heel roze meisjesachtig en heel origineel met dat overhangende balkonnetje!
toppie!

18

Nou ik vind het een prachtige taart geworden. Wat een verhaal ik kan het zo meevoelen. Hij is echt schitterend sprookjesachtig en erg orgineel.
Groetjes Natascha

19

Wat een verhaal !! Kan me voorstellen, dat je lichtelijk gek werd, maar als je (zoals wij en de jarige) alleen het eindresultaat ziet, is ie toch helemaal leuk ! Heel bijzonder.

Groet, Jolanda

20

Oh wat een drama, en toch blijven hangen he! Kan je geen tips geven, ga eerst de kasteelworkshop volgen ;). Maar desondanks is hij best wel een beetje mooi hoor ;) :)

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

21

Sja, af en toe heb je zo'n grmbl-taart. En inderdaad: hoe ambitieuzer de plannen, des te meer ze voorkomen :D Ik vind het bewonderenswaardig dat die balkonnetjes bleven hangen hoor, op 10 cocktailprikkers en een chocostick.....

En de zin: "O, die wilde ik precies!", daar doe je het toch allemaal voor! Hij ziet er ook uit als een echte meisjesdroom!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

22

Ondanks de natuur ramp, is het toch een stevig kasteel, en wel een heel mooi stevig kasteel, maar dat komt natuurlijk omdat  er van die sterke spijkers zijn gebruikt en een goed fundament heeft. En de jarige was er weg van, nou dan, daar heb je het toch voor gemaakt.

Gr Bettie

Veel taart plezier

23

wat een horrorverhaal! Maar ondanks alles ziet de taart er toch geweldig uit! Die balkonnetjes zijn super. Wel jammer dat de bloemetjes niet roze zijn...   :lol:

Groeten,
Evelyn

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

24

ondanks dat het je echt wel grijze haren gekost heeft is het resultaat toch goed te noemen. En ach door de jaren heen verzakt zo'n oud gebouw nou eenmaal,...kun jij ook niks aan doen hoor.

25

Hij is toch leuk hoor en verzakkingen met torens heb je al snel.