1 Laatst bewerkt door kristien (16-02-2008 15:22)

Onderwerp: snelle sleuteltaart

Mijn broer en zijn vrouw hebben een huis gekocht.
De ganache is weer mislukt, de volgende keer doe ik het weer gewoon zonder botercreme eronder, zelfs met de taart eerst in de diepvries liep het niet goed. Zal de smaak niet drukken maar ik had hem toch liever gladder gehad.. De allereerste keer toen ik het eigenlijk puur op het gevoel deed ging het perfect, daarna nooit meer een echt gladde ganache-taart gehad..
Aja, er zit tiramisu tussen, met koffielikeur ipv met amaretto. En ik wilde de biscuit nog besprenkelen met koffielikeur maar dat ben ik vergeten. Komt ervan als je het snel af wilt hebben (alhoewel snel, heeft toch van begin tot einde weer 4 u gekost - bakken en maken vd vulling inbegrepen..)
http://img.photobucket.com/albums/v603/kristienhenckaerts/P2160110.jpg

Re: snelle sleuteltaart

mooie sleutel het lijkt wel een echte heb je eerst een malletje gemaakt???
waarom heb je de tart eerst ingevroren dan is hij zo koud dat de ganache meteen stold het is de truck de ganache op de juiste dikte over een taart op Kamertemp te gieten zodat het nog wel loopt maar niet te hard twee lagen wil ook wel eens helpen dus eerst een keer gieten met te warme ganache zodat alle gaatjes dicht zitten en daarmna met de iets koelere ganache nog een keer.

verder vind ik een ribbeltje in de ganache helemaal niet storend hoor het is een hele mooie taart geworden waar de sleutel echt uitspringt en daar ging het toch uiteindelijk om???

saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

3

ik vind m goed uitzien, erg smakelijk altijd die ganache taarten!
en toch gelukt de sleutel!! erg goed gelukt moet ik zeggen, geboetseerd of een ander geheimpje?

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

4

Ooh die sleutel heb je mooi gemaakt.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5 Laatst bewerkt door Do (16-02-2008 17:18)

Jaaaa....die sleutel is helemaal top.....en ach....je taart zal echt wel goed smaken.....
helemaal niets mis mee hoor!

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

6

Tja soms wil het niet h

7

Misschien niet je mooiste ganache-taart maar als ik zo lees wat er in zit, zit ik hier al te kwijlen hoor ;) Ik vind het overigens nog steeds een mooie taart, maar ik ben dan ook weg van choco-taarten, die zien er altijd zo sjiek en puur (ja ook letterlijk van de chocolad :-D) uit!!  En de sleutel is trouwens prachtig gemaakt!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

8

Waar heb je die letters mee gemaakt?

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

wat een gave sleutel,ziet er heel erg echt uit!!!!Ik heb me nog niet aan ganache gewaagd,dus kan je er niks over vertellen!!!!

10

mmm die klinkt erg lekker!

11

nou hij ziet er toch goed uit? super sleutel en lekkere vulling

Alles goed???? nee 3 fout

12

Jammie jammie..............en de sleutel is prachtig idd !!!!!

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

13

Bedankt allemaal!
De taart was lekker trouwens.. Die tiramisu met koffielikeur moeten jullie echt eens proberen, met of zonder taart. Voor de taart had ik wel gelatine erdoor nodig.
De sleutel is gewoon nagemaakt van een sleutel in huis, de onderdelen met het kleipistool (of beter kleispuit) gemaakt (de grote ronde en de vierkante); dan zilver gedust.
De lettertjes zijn gemaakt met die koekjes-letter-dingen (stempeltjes, waarmee je voor het bakken ook lettertjes in het deeg kan duwen), ik heb ze hier ook al in de shop gezien maar ik vind het nu niet dadelijk terug.
@ Saskia: zonder in te vriezen smolt de botercreme er dadelijk af. Nu had ik van iemand gehoord die haar slagroomtaarten eerst invriest en dan de ganache erover. Dus dat wilde ik proberen maar de zijkanten zagen er ook gesmolten uit.

14

ganache is idd grillig
en je komt volgens mij ook niet uit met 1 laagje.

de beste methode is volgens mij is ganache over een taart schenken, eventueel wat glad strijken en afwachten

cateren is ook gebakjes maken :)

15

Ik vind het een hele leuke 'snelle' taart! En zowel sleutel als sleutellabeltje zien er heel echt professioneel uit!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

16

Ik vind het hartstikke goed bed8. Die ga ik onthouden.

Groet van Marianne

17

De taart is absoluut leuk geworden hoor!!

Enne ik doe dus ook nooit botercr

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

18

Wow ik vindt je taart ook heel erg mooi geworden hoor! Sleutel is echt gaaf, met de mooie sleutelbordje/hanger erbij!

Groetjes Tweety!