1

Onderwerp: Eerste taart, help...

Hallo allemaal,

Zondag krijgen wij visite en dat is een mooie gelegenheid om eens zo'n mooie taart als jullie maken, proberen zelf te gaan maken. Alleen hoe?? Ik zie door de bomen het bos niet meer eerlijk gezegd, maar heb al wel de volgende spullen.

Biscuitmix van de webshop
Botercreme mix van de webshop
Wit rolfondant en kleurpasta's
Mona kwarktaartpudding citroen
Springvorm 18 cm

De bokkepootjes vulling lijkt me ook erg lekker, maar is misschien te zoet omdat ik fondant gebruik?
Is de kwarktaartpudding van Mona niet te zuur? Moet er een dijkje botercreme om en wat kan er als tweede laag bij, ik zie vaak jam, maar doe je dat dan onder de pudding of in een andere laag?

Please help...

Bedankt!

Groetjes,
MAscha

2

Re: Eerste taart, help...

Hoi Mascha, het gaat je vast en zeker lukken hoor!
OVer smaken is het altijd lastig een antwoord te geven, want iedereen heeft daar echt een eigen mening over.
Ik kan je wel vertellen wat mijn ervaringen zijn. De bokkepootjesvulling vinden wij hier niet te zoet bij de fondant. Daarnaast kun je het wat bitterder maken als je er wat fijn gemalen pure chocolade doorheen doet. Is super lekker :P
De ervaringen met de mona pudding zijn door medeforummers altijd als goed te bestempelen. Juist het citroensmaakje maakt het juist heerlijk fris. Je zou kunnen overwegen om bovenop de kwarkpudding, nog een lekkere laagje jam eroverheen te doen (4-vruchten is :P )
We hebben hier ergens op het forum een topic met lekkere combinaties. Dus kijk even bij de zoekfunctie en typ : vulling* and combi* in. dan kom je denk ik een heel eind.
Het dijkje hoef je niet zo heel dik te doen. Gewoon zodat het er niet uit kan sijpelen. Je kunt het beste een spuitzak gebruiken met een niet al te groot spuitmondje. Ik heb die van de Hema en daar zaten 3 spuitmondjes bij, ik gebruik de kleinste ribbel zeg maar) SNap je het een beetje :S 
Heel veel plezier met het bakken en decoreren.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

Dankjewel voor je reactie Carina!

Denk dat ik de citroenkwarktaart pudding toch maar gewoon ga proberen, met jouw advies, een laagje viervruchtenjam erop. Ik maak dus eerst een dijkje van de botercreme(gebruik jij dat ook en hoe maak je het precies?), vul dan de taart met de pudding en doe daar dan een laagje 4vruchtenjam op en dan weer kapsel?

Bedankt!

4

Als je kwarktaartpudding van mona hebt, die overigens h

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

Dat showen ga ik waarschijnlijk wel doen. Heb nog steeds geen lemon curd kunnen vinden(ben de hele week al aan het zoeken!) dus houd het maar op de kwarktaartpudding met 4 vr.jam. Zal vast prima smaken. Kan ik trouwens vandaag al het kapsel bakken of beter morgen?

6

Hoi Mascha
Ik zou vandaag je biscuit maar bakken. En nachtje laten rusten en morgen bekleden. Heb je lekker de hele dag (misschien) om fondant te kleuren, figuurtjes te maken, botercreme maken enz enz.
En zondag ben je helemaal klaar, hoef je niks meer te doen dan genieten van je bezoek en je taart ;) ben je ook uitgerust.

Botercreme vindt ik makkelijk te maken zoals op de pak staat. Heb je wel genoeg poedersuiker in huis? Ik zag het niet op je lijst staan. En een pak (room)boter (smaken verschillen hier op het forum).

Als je kapsel gebakken is, 2 keer doorsnijden. Op de ene laag doe je de pudding, en de andere laag de jam. Bij allebei een dikje botercreme.

Veel success!

Groetjes Tweety!

Ik heb net mijn man gebeld voor poedersuiker, maar heb jij enig idee hoeveel ik nodig he?

8

100 gram poedersuiker en 100 gram mix voor botercreme.
Wil je meer botercreme maken dan ook meer poedersuiekr.

Ook is het handig voor het uitrollen van het fondant om daar watpoedersuiker onder te strooien dan plakt het niet zo.