Ik vergeet helemaal te reageren, sorry!
En dat met zoveel leuke reacties op zo'n weinig originele taart...
Bedankt!
Wat McQueen betreft, eigenlijk was ik niet echt tevreden. Niet heel veel zin meer na de Sheriff en hij moest op verzoek kaal blijven, wat ik natuurlijk helemaal niet erg vond, maar waardoor hij toch niet helemaal af is.
Om eerlijk te zijn, ik doe maar wat.
Ik heb geen idee hoe het eigenlijk moet of hoe je het het beste kan doen.
Maar als jullie een how to willen van iemand die maar wat doet, ik vind het prima

Moet ik gewoon uitleggen wat ik gedaan hebt, of een foto how to?
Eigenlijk is het niet heel ingewikkeld, het kost alleen veel tijd (2.5-3 uur per auto in mijn geval).
Maar zonder Cars speelgoedautootje (€3,95 Bart Smit), die ik voor me had staan, is het vast een stuk lastiger om de goede verhoudingen in te schatten.
Nu was het gewoon namaken. Veel tylose door de fondant (heb iets meer gebruikt dan op verpakking staat) en dat een paar uur laten rusten.
Eerst de fondant met je handen in de goede vorm brengen. De spoiler heb ik apart gedaan, maar ik zag later bij oa Annette dat ze het gewoon uit 1 stuk heeft gedaan.
Met een modeling tool het bovenste deel van de auto iets strakker/rechter gemaakt. Dat deel is smaller dan de rest van de auto.
De voorkant is in het midden lager en loop hoger naar de zijkanten, dat heb ik ook met de tool iets in vorm gebruikt.
Met een bone tool heb ik ruimte voor de wielen gemaakt. Tussendoor heb ik wielen gemaakt en even 'gepast' maar die er pas als laatste opgezet.
Daarna heb ik aan alle zijkanten de fondant aan de onderkant een beetje naar binnen geduwt, zodat de zijkanten niet plat op de grond staan maar schuin naar binnen lopen.
Voor de mond heb ik met een mesje een inkeping gemaakt en vervolgens een beetje opengevouwen zeg maar. Daarna opvullen met witte fondant en met een mesje een lijn in het midden maken.
De ramen gewoon uitsnijden (ik zet een streepje op een cocktailprikker om de breedte te meten) en bij die streepjes op het dak heb ik fondant uitgerold tot dunne reepjes, die op dat grijze gelegd en vervolgens het uiteinde er omheen gevouwen.
Als laatste heb ik de auto op een potje kleurstof gezet (die kleiner is dan de auto zelf maar een stuk schuim/schuursponsje is waarschijnlijk beter zodat je geen afdruk van het potje krijgt) en toen de wielen er op gezet.
Dat laten drogen tot de wielen hard zijn en dan is ie klaar!
Tenzij je natuurlijk een kind heb die geen kale McQueen wil, dan moet je nog even doorgaan met decoreren

Er is vast wel iemand die betere uitleg heeft, die ik dan ook graag hoor! Lijkt me ook wel een keer leuk iets te maken zonder 'maar wat te doen' 
Als iemand het handig vindt, kan ik wel van alle kanten van het speelgoedautootje wel foto's maken zodat de vorm goed te zien is.
Hier nog even een foto van de bovenkant, dan is het gelijk duidelijk dat ie van mij helemaal niet zo goed gelukt was