1

Onderwerp: Kan er iemand nog een Carstaart zien?.. =)

Hier voor de die-hard fans dan nummer 867, zoek de twee verschillen ;) :lol:
Neefje Bryan werd 4 en wist precies hoe zijn taart eruit moest komen zien. McQueen mocht ik weglaten, hij wilde alleen de sheriff op zijn taart. Tot hij kort ervoor besloot dat McQueen er toch ook nog bij moest...
Ik zou de auto's maken en de taart bakken, zuslief zou de rest doen. Maar veranderlijkheid zit blijkbaar in de genen, ze was te druk dus het zou wel heel handig zijn als ik gelijk de taart 'even' af zou maken... Het verwende stel :lol:
Met dank aan Wendy voor de inspiratie! Again.. ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6MPDYDOA.jpg

2

Re: Kan er iemand nog een Carstaart zien?.. =)

en voor de 867e keer: ik blijf m leuk vinden,  :)
weer erg mooie details!

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

3

Toch blijft een carstaart wel heel erg leuk hoor. Ook de jouwe. Volgens mij is deze zo in het vierkant ook nog niet langs geweest. Of ik heb iets gemist. En de boetseersels van Sherrif en mcQueen kanp gedaan. Zijn niet de makkelijkste taarten.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

4

Ja hoor, kom maar op met die Cars! Vooral als het zulke mooi zijn als deze!

Groetjes, Katja
Katja's baksels: http://www.katjabakt.mijnalbums.nl/

5

ja hoor ik kan ze best nog zien en jou taart is onwijs leuk!

6

Ook ik blijf de cars-taarten heel leuk vinden, en dit is sowieso een prachtexemplaar :thumb:
De sherrif en Bliksem heb je heel goed geboetseerd :Y

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

7

wowwwww.....wat heb je dat gaaf geboetseerd zeg...kan iemand me misschien eens laten zien hoe het moetttt.......??????? mijn geboetseerde bliksem werd na 3 uur zweten en zwoegen genadeloos door zoonlief afgekeurd......
deze taart is echt geweldig......ik ga hem opslaan....

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

8

Ook deze carstaart is weer super.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

9

heb hier een zoontje van bijna 3 die al Cars verslaafd is en moet volgende week er eentje maken voor een 5 jarige..dus ik kan er niet genoeg zien..hahah...hij is erg mooi geworden! Misschien een how too van mc queen??

10

En t

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

11

hij is leuk! En de sherrif heb ik nog niet zo vaak gezien hoor.

12

ik kijk naar alle taarten even graag hoor :Y vooral omdat ik het helemaal niet kan :-D
wat een pronkstuk :Y

ik functioneer alleen op suiker...

13

Super leuke cars uitvoering hoor! Ik vindt ze nog heel leuk uitzien!

Groetjes Tweety!

14

Ja hoor, nog lang geen genoeg van Cars :lol:

Dit is ook een plaatje!! De auto's zien er super uit!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

15

Kom maar op met die cars taarten hoor krijg zo ie zo  geen genoeg van taart kijken :D :D hij is super gelukt...je autoos zijn ook erg knap geboetseerd!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

16

Jawel hoor!! En zeker deze!!
Hij is SUPER!! :thumb:

17

Ik krijg er ook geen genoeg van omdat ik ook een wens van een klein jongetje moet vervullen je raad het een Cars taart.

Ja graag een How to van de cars a.u.b. Lara had ook al zo'n mooie.

groet van Ann

groetjes van Ann

18

Super zeg, Mooie sheriff en bliksem geboetseerd :thumb:

19 Laatst bewerkt door tom poes (10-02-2008 13:07)

Tuurlijk!
Sheriff hadden we toch nog nooit gezien op een taart? .... en wat lijkt 'ie goed! Megaknap gedaan! En dan toch ook nog 'even' Bliksem erop....
Hier kijk ik graag naar hoor!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

20

Kan er iemand nog een Cars-taart zien?

Als ze zo mooi zijn als die van jou zeker wel. Prachtig gemaakt!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

21

En ze blijven heel leuk om te zien...ook die van jou!!!

Heel mooi geboetseerd...toch wel handig zo'n zus die dat allemaal maar doet voor de ander...

Je hebt het geweldig gemaakt...mijn complimenten...

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

22

Geweldig. Ik kan geen genoeg krijgen van al die mooie taarten, dus ook niet van Cars. Al is het de 100.000ste!

Greetz Miranda

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

23

Ja hoor, ik kan ze blijven zien hoor ;) Gave taart weer !!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

24

Ik vergeet helemaal te reageren, sorry!
En dat met zoveel leuke reacties op zo'n weinig originele taart... ;) Bedankt!

Wat McQueen betreft, eigenlijk was ik niet echt tevreden. Niet heel veel zin meer na de Sheriff en hij moest op verzoek kaal blijven, wat ik natuurlijk helemaal niet erg vond, maar waardoor hij toch niet helemaal af is.
Om eerlijk te zijn, ik doe maar wat.
Ik heb geen idee hoe het eigenlijk moet of hoe je het het beste kan doen.
Maar als jullie een how to willen van iemand die maar wat doet, ik vind het prima ;) :)
Moet ik gewoon uitleggen wat ik gedaan hebt, of een foto how to?
Eigenlijk is het niet heel ingewikkeld, het kost alleen veel tijd (2.5-3 uur per auto in mijn geval).
Maar zonder Cars speelgoedautootje (€3,95 Bart Smit), die ik voor me had staan, is het vast een stuk lastiger om de goede verhoudingen in te schatten.
Nu was het gewoon namaken. Veel tylose door de fondant (heb iets meer gebruikt dan op verpakking staat) en dat een paar uur laten rusten.
Eerst de fondant met je handen in de goede vorm brengen. De spoiler heb ik apart gedaan, maar ik zag later bij oa Annette dat ze het gewoon uit 1 stuk heeft gedaan.
Met een modeling tool het bovenste deel van de auto iets strakker/rechter gemaakt. Dat deel is smaller dan de rest van de auto.
De voorkant is in het midden lager en loop hoger naar de zijkanten, dat heb ik ook met de tool iets in vorm gebruikt.
Met een bone tool heb ik ruimte voor de wielen gemaakt. Tussendoor heb ik wielen gemaakt en even 'gepast' maar die er pas als laatste opgezet.
Daarna heb ik aan alle zijkanten de fondant aan de onderkant een beetje naar binnen geduwt, zodat de zijkanten niet plat op de grond staan maar schuin naar binnen lopen.

Voor de mond heb ik met een mesje een inkeping gemaakt en vervolgens een beetje opengevouwen zeg maar. Daarna opvullen met witte fondant en met een mesje een lijn in het midden maken.
De ramen gewoon uitsnijden (ik zet een streepje op een cocktailprikker om de breedte te meten) en bij die streepjes op het dak heb ik fondant uitgerold tot dunne reepjes, die op dat grijze gelegd en vervolgens het uiteinde er omheen gevouwen.
Als laatste heb ik de auto op een potje kleurstof gezet (die kleiner is dan de auto zelf maar een stuk schuim/schuursponsje is waarschijnlijk beter zodat je geen afdruk van het potje krijgt) en toen de wielen er op gezet.
Dat laten drogen tot de wielen hard zijn en dan is ie klaar!
Tenzij je natuurlijk een kind heb die geen kale McQueen wil, dan moet je nog even doorgaan met decoreren ;) :lol:

Er is vast wel iemand die betere uitleg heeft, die ik dan ook graag hoor! Lijkt me ook wel een keer leuk iets te maken zonder 'maar wat te doen' ;)
Als iemand het handig vindt, kan ik wel van alle kanten van het speelgoedautootje wel foto's maken zodat de vorm goed te zien is.
Hier nog even een foto van de bovenkant, dan is het gelijk duidelijk dat ie van mij helemaal niet zo goed gelukt was ;) :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JJTWWIYG.jpg

25

nou martine super bedankt voor je uitleg hoor....ik ga nog eens een poging wagen...

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl