1

Onderwerp: Fondant en of marsepein voor bruidstaart

Hoi ik mag een bruidstaart maken misschien zelfs binnenkort nog 1. mijn vraag is als ik alleen marsepein gebruik (want bruid wil geen fondant, maar meng ik het er wel doorheen omdat je dan ook een strakkere bekelding krijgt) schijnt het dan niet door??? kan ik niet eerst bv de taart glazuren met wit zodat je ook een mooie taart krijgt, nog meer met botercreme insmeren lijkt me zo veel worden en een dikkere laag marsepein is ook niet lekker en ook niet makkelijk te verwerken. Bij een gewone fondant-bruidstaart (eventueel voor die andere die ik misschien mag maken)
dan doe je toch eerst een laagje marsepein en dan een laagje Fondant??? blijft dat op elkaar zitten of moet er dan nog een keer botercreme omheen.
Als ik dit weet is het ook wat gemakkelijker om de hoeveelheden en prijzen te berekenen. En welke fondant is hier ook geschikt voor zit er nog verschil in....ik wil naturlijk zo een strak mogelijke taart........wat een  vragen allemaal hahaha
Ik hoop dat iemand me kan helpen.......gr Anke

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

2

Re: Fondant en of marsepein voor bruidstaart

Ik gebruik zelf altijd marsepein en daar krijg je ook strakke taarten mee hoor, fondant gebruik ik alleen om echt witte taarten mee te bekleden.
Ik heb laatst mijn eerste bruidstaart gemaakt en heb het botercreme er iets dikker opgesmeerd en het scheen niet door, heb het fondant ook ietsjepietsje dikker uitgerold.
2 lagen op de taart lijkt me nogal engels (dan doen ze in engeland vaak, maar hier is het niet gebruikelijk hoor)

Alles goed???? nee 3 fout

3

Hoi Anke,

Bijna alle taarten hier op het forum (ook de bruidstaarten) hebben maar

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Ik heb bij mijn eerste bruidstaart boven op de taart een extra laagje fondant gelegd. De zijkant kwam veel versiering op, dus iets doorschijnen was daar geen probleem. De fondant die ik als eerste op de bovenkant legde was de fondant die ik over hield na het bekleden van de vorige laag. Daar waren dan toch allemaal kruimeltjes ingekomen en was dus niet meer te gebruiken als bekleding. Zo hoefde ik het niet weg te gooien en scheen mijn taart niet door. Ik rol altijd erg dun, dus de dikte van de laag viel ook erg mee. Botercreme zat er ook alleen op om de biscuits een beetje plakkend te maken, want ik vind botercreme namelijk helmaal niet lekker. MEt een lekker frisse vulling maak je het ook al tot een minder zoet geheel.

Nou,, ik hoop dat je het snapt.

groet,
Kippie

5

Een van mijn nederlandse trouwtaarten had wel beiden. Een heel dun laagje marsepein met een heel dun laagje fondant erover. De bruid wilde graag de smaak van marsepien maar de kleur wit. Toen heb ik dit advies gegeven en iedereen vond het lekker. Onder de marsepein zat een dun laagje botercreme. De marsepein maak je een klein beetje vochtig voordat je de fondant er overheen doet.

groetjes francisca