1

Onderwerp: Een dijkdoorbraak!!!

Had ik keurig netjes dikke dijkjes gemaakt, daarbinnen overheerlijke caramelpasta (voor zover ik nog over had want dat is lekker spul...hahaha) toen nog een laagje krokante chocolade en slagroom erbij in de tweede laag. Toen afgesmeerd met botercreme en de koelkast in. Maar toen ik even later kwam drupte de pasta er aan meerdere kanten uit!!! ik wilde het repareren maar na even kwam het weer. Toen heb ik er maar gesmolten chocolade rondom gedaan en ja toen had ik de dijk gerepareerd haha......maar blij was ik er niet mee.....wat heb ik nu verkeerd gedaan??? De caramelpasta was ook gewoon aan de dikke kant dus het zou moeten blijven zitten, althans dat zou je denken.

groetjes Anke

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

2

Re: Een dijkdoorbraak!!!

Wat was het voor caramelpasta ?
Is de pasta ook door de cakelaag heen gegaan (aan de onderkant) ?
Heb je de slagroom ook met een dijkje rondom gespoten ?
Hoe koud stond je koelkast ?

Het was de caramelpasta die ik heb gemaakt van een blikje gecondenseerde melk en ik had 1 laag caramelpasta en een aparte laag met krokante chocolade en daarbij slagroom (bovenste laag) en ik had bij beiden een dijkje botercreme gespoten. en mijn koelkast stond gewone tempr. zeg maar. lekker koud.

gr Anke

Liefs van Anke

4

Wat voor soort botercreme heb je gebruikt ?
Als je de mix van de webshop gebruikt dan gaat dat goed maar als je 'm in een erg koude koelkast zet hebben mensen hetzelfde probleem (smelten)
Als je botercreme zonder vocht gebruikt en de koelkast niet al te koud staat dan zou het goed moeten gaan.

Ik heb zelf niet zo veel ervaring met koelkast gebruik omdat ik mijn taarten vul met mix en die hoeft niet persee in de koelkast (doe de verwarming in de keuken uit en dat is dan koel genoeg)

Misschien dat iemand anders je met de gegevens zoals je ze nu hebt gemaild verder kan helpen ?

5

ja kan ook dijkjes maken met 1:1 boter: poedersuiker, dus 250 gr. boter en 250 gr. poedersuiker..dit is steviger en smelt niet!

Ik had botercreme van de shop gebruikt, de mix dus. nu was de caramel ook helemaal in de taart getrokken, smaak was goed hoor maar het zag er niet zo mooi uit. is het misschien ook een idee om een dijkje te maken en ook aan beiden kanten van de taartlagen botercreme te smeren en als het ware de caramel op te sluiten?? Ik had het recept van de caramelpasta ook van hier en ik had het zelfs 1,5 uur laten op staan. Is dat misschien allemaal iets voor de volgende keer??
gr Anke

Liefs van Anke

7

dat is ook de bedoeling van het dijkje spuiten zeg maar...je moet het zo doen dat het je vulling tegenhoudt.