1

Onderwerp: Wat puzzelen als beginner

Hallo iedereen,

Nadat mijn spulletjes al een tijdje in de kast lagen en ik al een tijdje mee kijk op het forum toch de stoute schoenen aangetrokken. Ik wilde eerst wachten tot een workshop die ik volgende week ga volgen, maar toch begonnen.
Ik moet zeggen heb bewondering voor al die mooie taarten hier. Moed zakte me echt in de schoenen.
Bij het bakken op de tijd die aangegeven stond bleef mijn taart nog zacht van binnen, dus maar langer en langer in de oven. Mijn deeg was trouwens ook enorm plakkerig, klopt dit? Was biscuitdeeg, maar leken wel gesmolten spekjes.
Toen zou ik dapper gaan boetseren, maar dit viel me echt ontzettend vies tegen, dus voorlopig het boetseren, maar even aan de kant gezet.
Toen kwam het bekleden van de taart..nou mijn fondant plakte of steeds op het aanrecht, ook na bussen vol poedersuiker en bij het optillen scheurde het steeds. Wonder boven wonder zit het er nu wel op, maar nog niet tevreden, maar hopelijk komt dat ooit eens.

Om een lang verhaal, iets korter te maken...Mijn geboetseerde knorretje, die eigenlijk beter de grote vriendelijke knorretje kan heten (als van de gvr) haalt de taart denk ik niet. Dus wil gaan proberen om te puzzelen.
Wie heeft er voor een beginner en een niet hele erge creatieveling een goed plaatje om mee te beginnen..!

Alvast heel erg bedankt!

2

Re: Wat puzzelen als beginner

hello Kitty, kijk even op www.felicitaartjes.nl daar zie je het goed uitgelegd

Alles goed???? nee 3 fout

3

Hello kitty zou inderdaad wel kunnen, alleen heb ik mijn taart bekleed met witte fondant! Denk dan dat hello kitty een beetje weg valt, omdat zij ook wit is. Maar de werk instructie is wel handig, had hem al eens gezien, maar vergeten..deze hou ik er zeker bij. Nog andere simpele beginideetjes?

4

je kan natuurlijk ook nog een groot rood/roze hart op je taart leggen en daarop hello kitty.
Nijntje is ook wit :P
Bumba misschien?

Mijn website: Presentaart

5

Een hart zou inderdaad kunnen...! Ik zat ook al allerlei figuurtjes te bedenken met grote vlakken..maar zit niet zo in het peutertv, haha!

6

haha, ik ook niet (peuter tv), maar door hier ken ik al die figuurtjes wel :)

Mijn website: Presentaart

7

nijntje of bumba is zeker een goed begin. als je nijntje een zwart randje geeft valt het niet op, of je maakt idd een roze hartje of zo om ze op te leggen.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

8

Nijntje lijkt me sowieso wel leuk..vind het altijd een schattig figuurtje!! Maar eens even denken wat het gaat worden!!

9

Ik heb ook pas voor het eerst gepuzzeld. Mijn zoontje nam afscheid van de psz en voor zijn juffen heb ik een taartje gemaakt met Dikkie Dik (naam van de psz). Ik heb een plaatje gepakt wat hier op het forum al vaker voorbij gekomen is: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MXVG8ENT.jpg
Echt heel makkelijk om te doen.

10

Wat eenvoudige voorbeelden uit mijn kleurplaten-voor-workshop-map (naast Nijntje, Bumba & Hello Kitty ;))
- 1 van de 101 dalmatiers
- Barbapapa
- Pooh (hangt beetje van het plaatje af)
- Dribbel
- dolfijn
- tulp
- Vlinder

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Bedankt voor al jullie ideeen. Ik ga ze allemaal even opslaan en zullen vast nog wel een aantal voorbij komen, hoop ik dan! Haha!

12

Hoe krijgen jullie die letters toch zo mooi? En als het me al lukt om ze mooi uit te steken krijg ik ze weer niet mooi op de taart...:-(

13 Laatst bewerkt door tom poes (28-01-2008 23:20)

Als je tylose door je fondant/marsepein doet dan 'drogen' je letters 'hard' op en kun je ze netjes op je taart krijgen zonder dat ze uit model buigen, dat opdrogen duurt een half dagje dus wel op tijd beginnen!

Twee dagen ging hier ook een topic over, toen deze oude topics over het onderwerp opgezocht:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=18939

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

14

Had laatst wel wat van dat spul door de fondant gedaan om een strik te maken, maar het rook naar azijn. Echt vies. Had er niet veel doorheen gedaan. Misschien dat ik het met marsepein moet proberen en er nog minder doorheen moet doen.

15

De regalicefondant ruikt zelf naar azijn, vies spul vind ik het! Met tylose gaat marsepein in ieder geval niet anders ruiken, ik vind alleen dat dat als je een stukje opeet dat het in je mond wat 'lijmerig' voelt...
Maar als je het alleen voor tappitsletters gebruikt dan is dat nou ook weer niet zo erg toch?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

16

Klopt, een paar letters merk je niet. Inderdaad vies spul die fondant. Had ik ene heel pakket gekocht zit ik met die vieze troep opgescheept. Beh. Geef mij maar marsepein. Ga dit weekend een taart maken voor mijn nichtje, dus kan ik direct oefenen. Bedankt voor je support!

17

Hallo

Ook ik heb nog een vraagje over het puzzelen. Bij sommige afbeeldingen die ik hier en daar op het forum heb gezien zit een mooi zwart randje om de figuren (zoals bumba). Hoe krijgen jullie die er op, met fondant of verf etc?
Vond het erg mooi en voordat ik zelf ga knutselen, toch maar even advies vragen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes, Mare