1

Onderwerp: is er ineens wat mis met de icingmix van de webshop?

Hallo,

Ik heb al een aantal keren icing mix van de webshop gebruikt en dat ging prima.
Nu heb ik een nieuwe zak aangebroken en hele mooie vlinders gespoten maar nu is het vreemde dat ze nauwelijks drogen! De vlinders van maandag zijn nu nog niet droog. Als ik ze los haal van het hoesje is de onderkant nog helemaal nat/plakkerig.
Hoe kan dat?
Heeft iemand dit ook gehad of doe ik iets verkeerd/

Groeten Ingrid

2

Re: is er ineens wat mis met de icingmix van de webshop?

Ik heb wel eens gehoord, uh... gelezen dus, dat je de mix altijd even goed moet doorroeren in droge toestand om de verschillende componenten goed te mengen.
Maar als jij de hele zak had aangemaakt, dan kan dat dus niet de reden zijn...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Hallo Ingrid,

Ik ben bang dat de kom waarin je gemixt hebt of de garde(s) nog wat vettig waren. Bijvoorbeeld omdat je er slagroom, creme oid in hebt gemixt? Als je icing gaat maken moet je echt altijd de kom heel goed vetvrij maken, dat gaat het beste met azijn en heet water of met citroensap en heet water. Ook de garde moet vetvrij gemaakt worden. Als er ook maar een klein beetje van het andere bijkomt, dan krijg je de icing niet goed.

Indien je inderdaad, zoals Yvonne schreef, een half pak gebruikt, moet je ervoor zorgen dat de icingmix goed doorgeroerd en bijvoorkeur 2 keer gezeefd is (tussentijds nog extra mengen).

Wat ook nog soms zo wil zijn is dat als de icing lang staat en je mixt hem voor het gebruiken niet goed door, dan wil het ook niet lukken met de icing. Als je er dan iets van maakt lijkt het wel of er "gaten" in vallen.

Ik vind het heel jammer van de vlinders... misschien kun je proberen om ze in de oven te zetten op de laagste temperatuur. Soms schijnt het dan alsnog goed te komen, maar ik durf het niet te beloven hoor!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Hallo Inge,

Ik had inderdaad een half pak gebruikt. misschien dat de kom iets vettig is geweest. Ik heb een paar dagen daarvoor een deeg (met boter) gemixt. Wel afgewassen natuurlijk maar niet met citroensap of azijn gedaan.
Het grootste deel van de vlinders gaat wel lukken denk ik. Ik haal ze er heel voorzichtig af, draai ze om zodat ze aan de onderkant drogen en dan zijn ze toch nog heel mooi.

Bedankt voor de tips!

Groetjes Ingrid