1

Onderwerp: lactosevrije vulling, sojaslagroom

Nu ben ik bezig met de vulling (ik ben bezig met die buzz lightyear taart). En ik heb sojaslagroom gekocht. Nu heb ik dit nog nooit gebruikt, dus ik weet eigenlijk niet of dit echt wezenlijk verschilt van gewone slagroom. Ik doe gebruik vaak slagroom als onderdeel van de vulling want dat slaat meestal wel goed aan :-). Ik vroeg me af of hier iemand ervaring mee heeft. met sojaslagroom dus.

Ik zat er aan te denken om te gok te wagen namelijk en gewoon maar klopfix er door heen te doen. En dan koffiekoekjes te vermalen en wat cacao erdoorheen, dat leek me wel lekker :-).

Maar........ik ben dus bang dat die gaat inzakken omdat ik niet weet of de klopfix werkt bij soja slagroom.
Dit zijn de ingredienten:
Sojadrank (water, sojabonen)
kokosvet
palmvet
suikerbietenstroop
maltodextrine uit maiszetmeel
wijzuur
verdikkingsmiddel: zeewierextract
zeezout
natuurlijke vanille extracten

(het hoeft dus duidelijk niet gezoet te worden...)
groetjes Marijke

2

Re: lactosevrije vulling, sojaslagroom

wijzuur=wijnzuur;-)

3

http://www.soya.be/nl/market.php?product=sojaslagroom

4

Bedankt voor deze link. Ik heb altijd soja vam Alpro(advies  consultatie bureau) maar hier hebben ze veel meer artikelen. Ik (en mijn dochter zijn hier heel blij mee)
gr hedy

----------------------------------------------------
http://www.mijnalbum.nl/Album=QM6DZOHF

5

Hoi Hedy, blij je blij gemaakt te hebben :-), als je nou nog meer afwisseling wilt kan je naar de natuurwinkel gaan als je dit in de buurt hebt.
www.denatuurwinkel.com staan de adressen wel.

Daar heb ik deze slagroom ook gehaald!

groetjes Marijke

6

Hoi,
Ik heb vorige week ook een lactose-vrije taart gemaakt. Ik weet niet of je graag slagroom wilt gebruiken, maar dit heb ik gebruikt: Vulling kersenjam. Bovenkant en zijkanten met ganache: sojaroom met chocolade (gelijke hoeveelheden room en chocola, room verwarmen, chocoladereep erin laten smelten ).
En daarna bekleed met fondant. Smullen hoor!

Succes met de allergie-vrije baksels, extra uitdaging h

groetjes, Patricia

7

Tries, jouwes onthou ik! Klint zo lekker!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Klinkt heerlijk Tries!!!! Die zal ik de volgende taart eens uitproberen!!
Ik heb nu de sojaslagroom niet in de taart gedaan. Had van Wajangmargarine, poedersuiker en ongezoete sojamelk botercreme gemaakt. Daar goeie cacao doorheen gedaan (ongezoet, droste achtige cacao), en kokos. En daar heb ik weer stukjes banaan doorheen gespateld. En dat smaakte best:).

Jaaaa. die allergievrije baksels geven net een stukje meer uitdaging hihi ;)
Marijke

Hoi

Mijn moeder heeft laatst met sojaslagroom een kwarktaart gemaakt, en dus verwerkt als slagroom, die was super gelukt.
Alleen hadden we opnieuw een probleem. Mijn zus is lactose / melk intolerant maar ik ben (enigzins) allergisch voor soja. Dus nog steeds niet allemaal aan dezelfde taart! Maar dat mocht de pret niet drukken
Oja ik heb wel geproefd, het smaakt anders dan gewone slagroom maar het was heel goed te eten

gewoon een keer proberen dus,

Groeten @nnette, http://taartjebakker.mijnalbums.nl/
Bakt graag van alles zolang ik het zelf mag mixen!!

10

iemand enig idee of deze sojaslagroom in Belgi

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

11

De genoemde link naar de soyaslagroom is punt bee ee , dus het lijkt me stug dat ze dat in Belgie niet verkopen....
En anders van Alpro misschien?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Zo kreeg net van Vlits deze link door.
Nog niet veel ervaring met taarten versieren, wel met koemelkvrij koken en bakken.

De sojaslagroom van Soyatoo die eerder in dit topic genoemd word is WERELDWIJD!!! de enige opklopbare slagroom. Als het goed is ook in belgie te verkrijgen. Probeer een natuurvoedingswinkel.
In nederland is Soyatoo verkrijgbaar bij winkels die door Natudis geleverd krijgen. In ieder geval alle natuurwinkels, www.natuurwinkel.nl

Verder zijn er veel soorten kookroom oa van alpro en provamel verkrijgbaar die prima zijn om ganache enzo van te maken.

13

Heel stom dat Sayatoo niet heel makkelijk door het hele land te verkrijgen is en alleen via de natuurwinkel. Want die zit hier natuurlijk niet in de buurt.

Life is uncertain... do the wud first! ;)

14

tom poes schreef:

De genoemde link naar de soyaslagroom is punt bee ee , dus het lijkt me stug dat ze dat in Belgie niet verkopen....
En anders van Alpro misschien?

haha dat had ik dus niet gezien!! merci

15

Hallo allemaal!
Ik moet een taart maken voor mijn nichtje die 2 wordt. Er is gebleken dat ze niet tegen lactose en soja kan. Nu kan de biscuittaart zelf lactosevrij gemaakt worden, maar marsepein is gemaakt van amandelen met boter en in die boter zit lactose...
Wat nu? Heeft iemand een oplossing?
Groetjes,
Melissa

16

In marsepein zit geen boter hoor :nooo ! Onder de marsepein zit vaak botercreme maar die kun je vervangen door gezeefde jam, dus ook lactosevrij.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

17

Ik heb helaas geen verstand van lactosevrije di

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

18

h

Hoi

Er bestaat ook gewonen lactose vrije (maar ik denk zelf arme) slagroom. Deze is zeker geschikt voor mensen met een lactose intolerantie maar met een lactose allergie zou ik nog wel voorzichtig zijn. Het gaat om slagroom van dit merk. Voor meer info kijk eens hier http://www.minusl.nl/minusl.html
In heerenveen te krijgen bij de jumbo, misschien in andere plaatsen dan  oook.

Mijn zus heeft intolerantie en kan hier goed tegen!

Groeten @nnette, http://taartjebakker.mijnalbums.nl/
Bakt graag van alles zolang ik het zelf mag mixen!!