1

Onderwerp: Icingmix webshop

Ik heb vandaag eens uitgebreid zitten zoeken op het forum naar icingervaringen.
En ik vraag me eigenlijk iets af.
Is het uberhaupt al iemand gelukt om iets te maken met de icingmix uit de webshop? Ik kom zoveel negatieve ervaringen tegen.

Ik heb thuis ook de mix liggen en heb het zelf ook al geprobeerd en mij lukte het ook niet. Ik heb dinsdag een workshop gehad bij Carina en die maakte de icing zelf. Ik heb het eiwitpoeder al in mijn karretje staan en ik ga het voortaan ook maar zelf maken.

Als er meer mensen problemen mee hebben is het misschien iets voor de webshop om het in pakketjes te verkopen zodat je alles zelf nog moet mixen. Dus zoveel gram eiwitpoeder los, zoveel sbp zodat je thuis alleen nog een aantal ml water toe hoeft te voegen, want als ik het zo lees lijkt dat meer succes te hebben.
Of zeggen jullie dat klopt helemaal niet?

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

Re: Icingmix webshop

hallo

ik krijg mijn taartjes goed opgespoten hoor met de icing mix

http://www.mijnalbum.nl/Album=AZZO3FZK

moet je hier maar is in kijken staan een aantal taarten met de icing

Groetjes frutseltje
http://www.fantasia-cakes.nl

3

Ik gebruik de mix van de shop zonder problemen. Als je het maar goed doorroert voor je het water erbij doet. En dan hoef je echt niet perse de hele zak aan te maken.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Okee, het kan dus wel;)
Ik had er een hard hoofd in na alle ervaringen gelezen te hebben.

Liefs Martinique

5

Ook ik heb alleen maar goede ervaringen ermee hoor!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

6

Hoi  Martinique,

Wij hebben eigenlijk nog nooit klachten ontvangen over dit product. Het is wel zo dat de icingmix niet is doorgemengd. Dit houdt in dat je, als je maar aan halve zak wilt gebruiken, je eerste de zak in een kom moet doen, dan heel goed met een garde doorroeren en dan nog door een zeef en weer doorroeren. Dan kun je de helft of hoeveel je wilt maken. Dus dan lukt het wel, het watere moet je inderdaad wel heel nauwkeurig afwegen/-meten, want op deze hoeveelheid luistert het zeer nauw. En als je de helft zou maken, dus nog meer. Maar als je alles goed doet kan het eigenlijk niet mislukken.

Zelf maken (van eiwit uit een ei: let dan goed op dat er geen spatje geel bij zit, dan lukt het niet meer, of met eiwitpoeder) kan heel goed. Het is een zeer eenvoudige methode. De Icingmix is voor "de gemaksmens" en degenen die een wat minder nauwkeurige weegschaal hebben, want bijv. 10 gram eiwitpoeder is niet eenvoudig op een "doorsnee" keukenweegschaal ;)

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

7

Inge schreef:

Hoi  Martinique,

Wij hebben eigenlijk nog nooit klachten ontvangen over dit product. Het is wel zo dat de icingmix niet is doorgemengd. Dit houdt in dat je, als je maar aan halve zak wilt gebruiken, je eerste de zak in een kom moet doen, dan heel goed met een garde doorroeren en dan nog door een zeef en weer doorroeren. Dan kun je de helft of hoeveel je wilt maken. Dus dan lukt het wel, het watere moet je inderdaad wel heel nauwkeurig afwegen/-meten, want op deze hoeveelheid luistert het zeer nauw. En als je de helft zou maken, dus nog meer. Maar als je alles goed doet kan het eigenlijk niet mislukken.

Zelf maken (van eiwit uit een ei: let dan goed op dat er geen spatje geel bij zit, dan lukt het niet meer, of met eiwitpoeder) kan heel goed. Het is een zeer eenvoudige methode. De Icingmix is voor "de gemaksmens" en degenen die een wat minder nauwkeurige weegschaal hebben, want bijv. 10 gram eiwitpoeder is niet eenvoudig op een "doorsnee" keukenweegschaal ;)

Succes! Groetjes, Inge

Hey, bedankt voor je reaktie. Het viel me gewoon op tijdens het teruglezen dat het vaak niet lukte en toen zonk de moed me in mijn schoenen;-)
Gelukkig nu al wat meer positieve verhalen gehoord. Ik ga zeker nog een poging wagen. Maar heb ook al eiwitpoeder in mijn mandje staan om te bestellen. Even wachten tot ik wat meer dingetjes nodig heb:-))

Liefs Martinique

8

Ik heb ooit een keer icing gemaakt via Peggy Porschen, geen succes  :nooo  En daarna de mix bij de webshop gekocht, ben er super blij mee :thumb: Alleen beetje water toevoegen en klaar is kees ;)

Alleen nu weet ik wel dat mijn icing veeel te dun en dat het nog dikker moet zijn, maar goed je moet even de goede dikte bij iemand in levende lijve hebben gezien. Maar ik ben blij met de mix van de webshop :D

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

9

Hallo,

Ik heb hele goeie ervaringen met het maken van icing via Peggy Porschen. Ik heb eiwitpoeder uit de webshop besteld en gelijk een grote hoeveelheid gemaakt (tip PP). Dit heb ik al in november aangemaakt en ik heb nu nog steeds een klein restje staan.
Je maakt een basisicing, deze bewaar ik zelf in de slakom (met bol deksel) van Tupperware, hiervan pak je steeds een kleine lepel, wat je kunt verdunnen of op kleur maken.
Ik ben hier zelf heel enthousiast over, vooral omdat het niet in

Groetjes,
Sandra

10

uuhm, wat is dat dan voor recept dat het zo lang houdbaar is??? Ik heb wel een boek liggen (thuis) van PP, maar dacht dat met eiwitpoeder en poedersuiker (ik neem toch aan dat dát er in zit?) het nog maar een paar weken houdbaar was?!

Ik denk ook dat de icingmix weleens verkeerd gebruikt wordt, bovendien veel door beginners die niet goed de consistentie weten (zoals Manika al zei), en het daardoor niet lukt. Verder kan het eigenlijk niet misgaan, en verschilt het niet zoveel van zelf maken, behalve dat het makkelijker is :)

Mijn website: Presentaart

11

Ik heb er ook nooit problemen mee gehad.
Zelfs de 1e keer ging het gelijk goed.

Groetjes Jolanda

Wil je zien wat ik ervan gebakken heb.
http://www.makingcake.mijnalbums.nl/

12

Ik heb het inderdaad uit het boek van PP gehaald. Waarom zou dat dan niet houdbaar zijn? In het boek staat ook dat je dat zo lang goed kunt houden... Bedoel je dan dat het dan bedorven zou zijn? Daarom gebruik je ook eiwitpoeder, dat is lang houdbaar.
Ik heb dit weekend nog een schep eruit gehaald, 't is nu bijna op. Wat mij betreft werkt dat super goed!
En vanaf die basis glazuur voeg ik water toe (druppelsgewijs) totdat ik de juiste consistentie heb.

Groetjes,
Sandra

13 Laatst bewerkt door mascha (21-01-2008 13:15)

Ik gebruik het recept van Saskia (dutchdecorator) van haar site, en dat is ook met eiwitpoeder, maar ik heb altijd begrepen dat het uitgehard heel lang houdbaar is en als icing (vochtig zeg maar) niet zo heel lang, nou ja, ik doe het voor de zekerheid maar niet (2 weken doe ik wel).
Ik gebruik ook eiwitpoeder.

14

Nou, als de visite van gisteren allemaal ziek is, dan weet ik waar het aan ligt...hahaha.

In het boek van PP staat dat je het afgedekt een paar weken kunt bewaren, het zag er trouwens ook nog gewoon goed uit.

Groetjes,
Sandra

Groetjes,
Sandra

15

zandra schreef:

Nou, als de visite van gisteren allemaal ziek is, dan weet ik waar het aan ligt...hahaha.

In het boek van PP staat dat je het afgedekt een paar weken kunt bewaren, het zag er trouwens ook nog gewoon goed uit.

Groetjes,
Sandra

Nou, het zal waarschijnlijk wel meevallen met het ziek worden.
Een paar weken kan wel, maar in november gemaakt tot nu is wel iets langer dan een paar weken :o
Maar wat ik al zei, zo'n vaart zal het niet lopen, maar ik doe het zelf niet langer dan een week of 2 voor anderen (voor mezelf maakt het me niets uit).

Hallo Dames!

Hier even iets over de icing:

aangemaakt is het lang houdbaar( en hoeft niet eens perse in de koelkast) maar als het een week staat moet je het opnieuw 10 min op de laagste stand mixen want door het staan scheid het een beetje en is de stevigheid weg. goed het bakje uitschrapen dus en al het vocht mee de mixer in doen.

oh ja en als je het aangemaakt weg zet vergeet dan niet een stuk huishoudfolie over de icing te leggen zodat het er echt op licht en er geen lucht tussen zit anders wordt het hard en krijg je klonten die je spuitmond verstoppen.

droog is het natuurlijk helemaal lang houdbaar afhankelijk van de houdbaarheid van het eiwitpoeder.

succes er mee!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

17

Hallo,

Misschien een overbodige vraag, maar kan ik de icing kleuren met de kleuren die je ook gebruikt voor het kleuren van de marsepein?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

groeten, Mare
p.s. inderdaad ik ben een beginner;-

18

Dat kan :+!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

19

Bij mij lukte de mix van de shop ook niet.. MAAR ik moet wel zeggen, ik zat toen in tijdsnood, en heb rap een paar lepels mix en wat water bij elkaar gekapt en dus zeker niet 'deftig' gemeten...  was toen ook al redelijk gefrustreerd over de taart (hihi, aren't we all sometimes) dus heb het nooit meer geprobeerd..  Ik koop nu altijd de kant en klare icing in tube of pot.   

Ben ook niet zo'n heel grote fan van icing en gebruik em nooit.. maar ik denk dat als je goed de gebruiksaanwijzing volgt dat het zeker moet lukken.. en anders ook maar de kant en klare gebruiken ;)